محصولات برتر

بدون حتی یک دقیقه قطعی تلویزیون ببینید | معرفی پنج آنتن برتر بازار

از گذشته‌های دور، دانشمندان همیشه به دنبال راهی برای انتقال تصاویر و صدا به مکان‌های دیگر بودند و از زمانی که مایکل فارادی توانست امواج الکترومغناطیس را کشف کند، امید به انجام این کار بیشتر شد. دانشمندان در سال 1901 اولین آنتن را اختراع کردند و بعد از گذشت بیش از صد سال، حالا آنتن ها در شکل‌های مختلف تولید و به عضوی جداناپذیر از خانه‌ها تبدیل شده‌اند. در راهنمای خرید بهترین آنتن های تلویزیون خانگی سراغ ویژگی‌های یک آنتن خوب رفته و 5 مدل برتر بازار را معرفی خواهیم کرد.

معمولا امواج به دو صورت دیجیتال و آنالوگ فرستاده می‌شوند. بسته به نوع تلویزیون و دستگاهی که استفاده می‌کنید، باید بدانید که کدام آنتن مناسب شماست. در ادامه، انواع آنتن و بهترین مدل‌ها و همچنین راه‌های افزایش قدرت سیگنال آنتن آشنا خواهید شد.

انواع آنتن تلویزیون

آنتن های تلویزیون تنوع بالایی دارند؛ به همین جهت، در اینجا فقط در مورد پرکاربردترین مدل‌ها یعنی آنتن هوایی و رومیزی و مزایا و معایب آنها صحبت خواهیم کرد.

آنتن هوایی

پرفروش‌ترین نوع آنتن های تلویزیون که سال‌هاست استفاده می‌شوند، آنتن های هوایی هستند. این آنتن‌ها دو مدل مختلف دارند: ثابت و گردان.

آنتن های ثابت همان وسایل قدیمی هستند که معمولا روی یک بلندی یا میله در پشت بام نصب شده و امواج را دریافت می‌کنند. آنتن های هوایی گردان نسل جدیدی از این محصولات هستند که به موتوری الکتریکی مجهز شده‌اند و با یک منبغ تغذیه جداگانه در اختیار کاربران قرار می‌گیرند تا بتوان بدون دست زدن به آنتن، موقعیت آن را تنظیم کرد. این محصولات همچنین دارای تقویت‌کننده‌های داخلی هم هستند و توانایی بالاتری در دریافت امواج مختلف دارند. مدل‌های هوایی از بهترین آنتن های تلویزیون هستند.

قدرت بالا در دریافت امواج و سیگنال‌دهی بهتر در نقاط کور و محیط‌های دورافتاده‌تر، از مهم‌ترین مزایای آنتن هوایی هستند. البته آنتن های هوایی ایراداتی هم دارند؛ مثلا اگر جای آنها در پشت بام محکم نباشد، ممکن است با وزش باد، جهت آنتن تغییر کند. مورد دیگر، لزوم استفاده از سیم آنتن بلند است. این مورد به‌خصوص در حالتی بیشتر حس می‌شود که فاصله پشت بام تا تلویزیون شما کمی زیاد باشد و مجبور شوید یک سیم آنتن بلند را تهیه کنید. هرچند، احتمالا تونایی بالای آنها در دریافت امواج، بیش از همه برای کاربران اهمیت خواهد داشت.

بهترین پرینتر لیزری بازار + معرفی 5 مدل برتر در ایران

آنتن رومیزی

اگر فاصله زیادی تا مرکز ارسال امواج نداشته باشید، بهتر است سراغ آنتن های رومیزی بروید. این آنتن ها که البته فروش بسیار بالایی هم در بازار دارند، داخل خانه و کنار تلویزیون یا پنجره قرار می‌گیرند و می‌توانند تصاویر را با کیفیتی بالا دریافت کنند. در صورت تمایل می‌توان از تقویت‌کننده‌های امواجه برای بهبود کیفیت تصاویر نیز استفاده کرد.

مهم‌ترین مزیت آنتن رومیزی، نصب و استفاده آسان و عدم نیاز به سیم‌های بلند است. در آن سو، اگر در نقاط کور باشید، احتمالا در دریافت امواج با این آنتن ها مشکل خواهید داشت.

ویژگی های یک آنتن تلویزیون خوب

کیفیت بالا و استفاده از مواد مرغوب در تولید از ویژگی‌های بهترین آنتن برای تلویزیون خانگی است. مطمئن شوید وسیله‌ای که می‌خرید، قاب محکمی دارد و باران یا برف به آن نفوذ نمی‌کند. اگر آنتن رومیزی می‌خرید، حتما به میزان مصرف و توان آن در تقویت سیگنال توجه کنید. برخی آنتن‌ها حتی از طیف گسترده‌تری از دستگاه‌های دیجیتال مثل DVBT و DVBT2 پشتیبانی می‌کنند. بهتر است دستگاهی که بخرید، ضمانت‌نامه هم داشته باشد تا در صورت بروز مشکل، خیال‌تان از بابت پشتیبانی راحت باشد.

علت قطع و وصل شدن آنتن تلویزیون

بسیاری از مردم از قطعی مکرر آنتن تلویزیون و برنامه‌ها شکایت دارند. این موضوع دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد، از جمله:

  • ضعیف بودن سیگنال در منطقه شما
  • آسیب‌دیدگی کابل‌ها یا آنتن
  • اشکال در گیرنده امواج
  • اشکال در تلویزیون

اصلی‌ترین دلیل قطع و وصلی تلویزیون، ضعیف بودن سیگنال‌هاست. برای حل این مشکل سعی کنید آنتن را در جایی قرار دهید که بیشترین بازدهی و کمترین مانع را در اطراف خود داشته باشد. آنتن باید در جای خود محکم باشد تا با بارش باران و وزش باد، جهتش تغییر نکند.

لذت دوچندان کوهپیمایی با عصای کوهنوردی | با 5 مدل برتر بازار آشنا شوید

مرحله بعدی، چک کردن کابل‌هاست. مطمئن شوید که کابل آنتن شما خیلی قدیمی یا پوسیده نیست و سوکت آن نیز به درستی و بدون هیچ مشکلی به تلویزیون یا گیرنده دیجیتال وصل شده است.

اگر مطمئن هستید که کابل‌ها مشکلی ندارند، نوبت به تست دستگاه گیرنده شما می‌رسد. برای این کار می‌توانید از یک تعمیرکار کمک بگیرید یا یک گیرنده دیجیتال سالم را روی تلویزیون خود کنید. اگر مشکل همچنان پابرجا بود؛ باید از یک تکنسین برای چک کردن تلویزیون کمک بگیرید. اگر امواج را به صورت آنالوگ دریافت می‌کنید و آنتن مستقیما به تلویزیون متصل می‌شود هم به کمک یک متخصص برای بررسی مشکل نیاز خواهید داشت.

شیوه افزایش قدرت آنتن تلویزیون

راه‌های مختلفی برای افزایش قدرت دریافت امواج آنتن تلویزیون وجود دارد که بهتر است یک‌به‌یک آنها را دنبال کنید.

قرار دادن آنتن روی بلندی

پیش از هر چیز بهتر است آنتن را در نقطه‌ای بلند و به دور از موانع، مثلا روی یک میله بلند قرار دهید. به علاوه، مطمئن شوید جای آن حسابی محکم شده است.

تنظیم درست جهت

خیلی وقت‌ها مردم تصور می‌کنند جهت آنتن تلویزیون آنها درست است و با فواصل بسیار طولانی آن را تنظیم می‌کنند. اما واقعیت این است که موانع زیادی در اطراف وجود دارند که روی دریافت امواج تاثیر می‌گذارند. به علاوه، دستگاه‌های دیجیتال امروزی قابلیتی داخلی به منظور نمایش قدرت سیگنال دارند که حسابی به کارتان می‌آید. در این صورت فقط کافی‌ست منوی مربوطه روی دستگاه دیجیتال خود را باز کرده و آنتن را مطابق با حالتی تنظیم کنید که بیشترین قدرت سیگنال را داشته باشد.

بررسی فیش آنتن

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش قدرت آنتن تلویزیون، بررسی فیش و اطمینان از جدا بودن شیلد و مغزی آن است؛ هر دو این بخش‌ها رسانا هستند و اتصال حتی یک رشته از سیم‌ها به بخش دیگر می‌تواند به کاهش افت کیفیت تصاویر دریافتی منتهی شود. حتی بهترین آنتن های تلویزیون هم با وجود مشکل در فیش آنتن نمی‌توانند تصویر خوبی را دریافت کنند.

کفش ساحلی چی بخریم؟ + 5 بهترین کفش ساحلی مردانه و زنانه

تعویض کابل آنتن

اگر کابل آنتن تلویزیون شما پوسیده یا خیلی قدیمی است، حتما به فکر تعویض آن باشید. نکته مهمی که خیلی‌ها از آن بی‌خبرند، لزوم استفاده از کابل یک‌سره است. اگر شما کابلی چند تکه را از آنتن به تلویزیون وصل کنید، تصاویری ناپایدار را دریافت خواهید کرد.

تمیز کردن آنتن

وجود گردوغبار روی اتصالات داخلی آنتن و همچنین رطوبت یا نفوذ به قاب آن هم می‌توانند باعث افت سیگنال شود. حتما به صورت دوره‌ای یا زمانی که متوجه ضعف سیگنال‌ها شدید، بخش‌های داخلی آنتن را تمیز کنید.

استفاده از تقویت کننده سیگنال

این روزها تقویت کننده های آنتن زیادی در بازار وجود دارند که با پرداخت هزینه‌ای مناسب می‌توان یکی از آنها را تهیه کرد. این تقویت‌کننده‌ها بیشتر مناسب آنتن های رومیزی و مکان‌های دورتری هستند که فاصله زیادی تا مرکز ارسال دارند.

معرفی بهترین آنتن های تلویزیون

اگر می‌خواهید بهترین آنتن برای تلویزیون خود را تهیه کنید، حتما سراغ مدل‌هایی بروید که توسط شرکتی نام‌آشنا تولید شده‌اند. مثلا سانی یکی از برندهای ایرانی است که محصولات آن کیفیت بسیار خوبی دارند. محصولات صبا و فرایاب هم این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. در ادامه، پنج مورد از بهترین

5- آنتن دیجیتال رومیزی آترون

آنتن دیجیتال رومیزی آترون

[button color=”primary” size=”big” link=”https://affstat.adro.co/click/665d415f-4b2c-4bc3-a25a-c48d2d2b6fe9″ icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده آنتن دیجیتال آترون در دیجی کالا[/button]

4- آنتن رومیزی ورتکس مدل W40

آنتن رومیزی ورتکس مدل W40

[button color=”primary” size=”big” link=”https://affstat.adro.co/click/2001cc30-fecd-4b5d-94e8-11e1185458c3″ icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده آنتن ورتکس W40 در دیجی کالا[/button]

3- آنتن هوایی صبا مدل S3002

آنتن هوایی صبا مدل S3002

[button color=”primary” size=”big” link=”https://affstat.adro.co/click/42642e06-328a-4997-9af8-e94597bbf737″ icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده آنتن صبا S3002 در دیجی کالا[/button]

2- آنتن هوایی آنتن کار مدل ABU-44

آنتن هوایی آنتن کار مدل ABU-44

[button color=”primary” size=”big” link=”2-آنتن هوایی آنتن کار مدل ABU-44 https://affstat.adro.co/click/454de321-2b9f-4992-a484-841405d4189a” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده آنتن هوایی آنتن کار ABU-44 در دیجی کالا[/button]

1- آنتن هوایی فرایاب مدل SUFY-A

آنتن هوایی فرایاب مدل SUFY-A

[button color=”primary” size=”big” link=”https://affstat.adro.co/click/d31d5b5f-80d7-4d3e-8ecb-7546dc3ab6e5″ icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده آنتن فرایاب SUFY-A در دیجی کالا[/button]

3.6/5 (5 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا