سایت و برنامه ها

پرفروش ترین بازی های سال 2021 در جهان : Call of Duty باز هم صدرنشین!

براگر اهل بازی‌های رایانه‌ای باشید، حتما دوست دارید با بدانید در سالی که گذشت، کدام‌یک از بازی‌های کامپیوتری بیشترین فروش را داشته‌اند. خوشبختانه حالا لیست پرفروش ترین بازی های سال 2021 بالاخره منتشر شده تا باز هم شاهد جابجایی برخی رکوردها در سال 2021 میلادی باشیم.

اگرچه سال گذشته میلادی، فروش قطعات و برخی لوازم جانبی در دنیای گیمینگ با کمی کاهش در ماه دسامبر همراه بود، اما NPD Group با تکیه بر اطلاعات خود از فروشگاه‌های فیزیکی و همچنین پلتفرم‌های آنلاین، طی گزارشی جدید در مورد پرفروش ترین بازی های سال 2021 اعلام کرده است که در این دوره باز هم شاهد جابجایی برخی از رکوردها بودیم.

تحلیل‌گر حوزه گیم، مت پیسکاتلا (Mat Piscatella)، می‌گوید کاربران 60.4 میلیارد دلار را بابت نرم‌افزار و سخت‌افزارهای گیمینگ هزینه کرده‌اند که در مقایسه با سال 2020، رشدی 8 درصدی داشته است. از این میزان، فروش بازی ها طی سال گذشته به رقم بالای 51.69 میلیارد دلار رسیده که 7 درصد رشد داشته است. افزون بر این، ظاهرا فروش سخت‌افزار در این گزارش شامل اشتراک سرویس‌های مختلف در گوشی های موبایل، کامپیوترها و کنسول های بازی نیز بوده است.

اگرچه NPD Group در گزارش خود مشخص نکرده که کدام‌یک از این سرویس‌ها بیشترین فروش را داشته است، ولی اخیرا مایکروسافت اعلام کرده که تعداد کاربران Xbox Game Pass از مرز 25 میلیون عبور کرده که این موضوع، محبوبیت بالای آن را نشان می‌دهد.

ایکس باکس گیم پس

بر این اساس، اکتیویژن بلیزارد با بازی Call of Duty: Vangaurd که سپتامبر سال گذشته روانه بازار شد، موفق به تصاحب جایگاه نخست در لیست بهترین بازی های 2021 در جهان شده است. در رتبه دوم نیز یکی دیگر از عناوین مربوط به سری Call of Duty یعنی Black Ops Cold War که سال 2020 به بازار عرضه شد، قرار گرفته است.

5 سایت برتر آموزش زبان انگلیسی رایگان در دنیا

اما مسئله‌ای که توجه ما را هم به خود جلب کرد، حضور 6 عنوان دیگر از سال 2020 در لیست پرفروش ترین بازی های سال 2021 بود؛ عناوینی از جمله:

  • Spider-Man: Miles Morales
  • Mario Kart 8
  • Animal Crossing: New Horizons
  • Assassin’s Creed: Valhalla
  • Super Smash Bros Ultimate
  • Mortal Kombat 11

جالب‌تر اینکه Mortal Kombat 11 ،Super Smash Bros Ultimate و Mario Kart 8 در لیست 20 بازی پرفروش سال 2019 نیز دیده می‌شدند. البته، جدا از محبوبیت بالا، همه‌گیره بیماری کرونا و تاخیر در عرضه این بازی‌ها در برخی مناطق هم روی این موضوع بی‌تاثیر نبوده است.

در مورد کنسول های بازی هم همان‌طور که انتظارش را داشتیم، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X بیشترین حجم فروش را در سال 2021 داشتند. در ادامه، نگاهی تیتروار به 20 مورد از بازی های پرفروش پلی استیشن و دیگر پلتفرم‌ها خواهیم داشت. همراه تاپ فایو بست باشید.

با پرفروش ترین بازی های سال 2021 آشنا شوید

مواردی که در ادامه مشاهده می‌کنید، برترین بازی های 2021 هستند. این لیست بر اساس حجم فروش کل بازی روی پلتفرم‌های مختلف تهیه شده است:

10. Super Mario 3D World

بازی 10. Super Mario 3D World

9. MLB: The Show 21

بازی MLB: The Show 21

8. Resident Evil: Village

بازی Resident Evil: Village

7. Mario Kart 8

بازی Mario Kart 8

6. Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

5. Battlefield 2042

بازی Battlefield 2042

4. Pokemon: Brilliant Diamond/Shing Pearl

بازی Pokemon: Brilliant Diamond/Shing Pearl

3. Madden NFL 22

بازی Madden NFL 22

2. Call of Duty Black Ops: Cold War

بازی Call of Duty Black Ops: Cold War

1. Call of Duty: Vanguard : از پرفروش ترین بازی های سال 2021

بازی Call of Duty: Vanguard

در تصویر زیر نیز می‌توانید 10 مورد بعدی در لیست پرفروش ترین بازی های سال 2021 را مشاهده کنید:

بهترین بازی های 2021

5/5 (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا