توسعه فردیسایت و برنامه ها

5 سایت برتر آموزش زبان انگلیسی رایگان در دنیا

انگلیسی زبان بین‌المللی دنیاست و رد پای آن را در هر جایی، از کتاب‌های دانشگاهی تا نرم افزارها و دستگاه‌های هوشمند می‌توان پیدا کرد. خوشبختانه، یادگیری این زبان اصلا سخت نیست و بدون پرداخت پول می‌توان آن را به صورت کامل فرا گرفت. اگر شما هم قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارید، همراه ما باشید تا 5 سایت آموزش زبان رایگان برتر را به شما معرفی کنیم.

تنوع سایت های آموزش زبان بسیار زیاد است و با کمی در جستجو در اینترنت، صدها سایت را می‌توان پیدا کرد که هر کدام از آنها با ارائه یک یا ترکیبی از تکنیک‌های مکالمه، لیسنینگ، گرامر و … مشغول خدمت‌رسانی به کاربران هستند. مواردی که در اینجا معرفی می‌کنیم، جزو بهترین سایت های آموزش رایگان زبان بوده و هر کسی با هر دانشی می‌تواند از آنها استفاده کند.

فواید یادگیری زبان به صورت آنلاین

فارغ از اینکه در زمان نوشتن این مقاله، جهان با بیماری کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند، استفاده از یک سایت یادگیری زبان در منزل مزایای زیادی دارد که نمی‌توان به سادگی از کنار آنها عبور کرد.

به کمک سایت های اموزش زبان رایگان، نیازی به تحمل سختی راه نیست و در هر زمان، از خانه و از روی مبل راحتی می‌توانید مشغول یادگیری زبان شوید. به علاوه، منابع مختلف و بسیار مفیدی به صورت هم‌زمان در اختیار شماست. البته نباید به فکر استفاده هم‌زمان از تمام آنها باشید چرا که این کار، باعث سردرگمی شما می‌شود.

مورد دیگر، وجود سایت های آموزش زبان رایگانی است که هر چهار مهارت نوشتن (Writing)، خواندن (Reading)، شنیدن (Listening) و صحبت کردن (Speaking) را به شکلی پیشرفته به شما آموزش می‌دهند. افزون بر این، شیوه آموزش سایت‌های آنلاین معمولا مدرن، به‌روز و جذاب است.

بسیاری از افراد وقت کافی برای ثبت‌نام در کلاس‌های حضوری را ندارند و این موضوع می‌تواند تاثیری منفی روی آنها داشته باشد. خوشبختانه، این مسئله با انتخاب سایت یادگیری زبان آنلاین و استفاده در ساعت‌های آزاد یا در مسیر رفت‌وآمد به محیط کار می‌تواند برطرف شود. به موارد بالا، آشنایی با افراد جدید و شرکت در فعالیت‌های اینترنتی گروهی را هم اضافه کنید تا یادگیری آنلاین زبان، بیش از پیش لذت‌بخش باشد.

پرفروش ترین بازی های سال 2021 در جهان : Call of Duty باز هم صدرنشین!

معرفی بهترین سایت آموزش زبان رایگان

5- Globe Speaker

سایت آموزش زبان Globe Speaker

مهم‌ترین ویژگی وب‌سایت Globe Speaker، شیوه آموزش آن است. این وب‌سایت که تا به حال دو مرتبه موفق به دریافت جایزه نیز شده، به کمک جمعی از زبان‌شناسان، معلمان و اساتید این حوزه تلاش دارد تا شما را به بالاترین سطح خود در آموزش زبان برساند. در شیوه تدریس منحصربه‌فرد این مجموعه، از مینی‌گیم‌های جذاب و بسیار متنوعی استفاده شده است که مرحلله به مرحله باز می‌شوند. در هر مرحله، شما 10 کلمه جدید + کلماتی که پیش‌تر یاد گرفته بودید را در قالب بازی‌های مختلفی خواهید آموخت. با انجام بازی‌ها و ثبت نتایج، اطلاعاتی دقیق در مورد عملکرد شما ارائه می‌شود که در آن، مهم‌ترین نقاط قوت و ضعف بیان شده است. در نتیجه، شما می‌توانید زبان را با سرعت خودتان یاد گرفته و بهره‌وری را به حداکثر برسانید.

4- FredisaLearns

سایت آموزش زبان FredisaLearns

اگرچه مجموعه‌های دیگر، بخشی مخصوص کودکان هم دارند، اما سایت یادگیری زبان FredisaLearns به صورت اختصاصی برای کودکان طراحی شده و امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این سایت می‌توان انواع بازی‌ها، پازل‌ها، ویدوها، آزمون‌ها و دیگر چیزهای جذاب مخصوص کودکان با سطح‌های مختلف را پیدا کرد. شاید اگر کودکتان خیلی سن کمی داشته باشد، مجبور شوید خودتان به آن آموزش دهید، اما کودکانی که سن بیشتری دارند و از بس خواندن و نوشتن بر می‌آیند، با FredisaLearns پیشرفت بهتری خواهند داشت.

3- Learn American English Online

سایت آموزش زبان Learn American English Online

یکی دیگر از 5 سایت آموزش زبان رایگان برتر، Learn American English Online است؛ وب‌سایتی متفاوت که می‌تواند زبان انگلیسی آمریکایی را به بهترین شکل به شما آموزش دهد. این در حالی‌ست که بسیاری از منابع موجود، زبان انگلیسی بریتانیایی را به کاربران آموزش می‌دهند. شاید ریشه این دو زبان مشترک باشد، اما تفاوت‌های بسیاری با هم دارند و در صورت امکان، شاید بهتر باشد که هر دو آنها را فرا بگیرید.

پرفروش ترین بازی های سال 2021 در جهان : Call of Duty باز هم صدرنشین!

نکته جالب توجه، تعیین 7 سطح مختلف با رنگ‌های متفاوت آبی، قرمز، زرد، سبز، بنفش، نارنجی و ارغوانی است؛ در این صورت اگر کاربری تازه‌وارد هستید و آشنایی زیادی با این زبان ندارید، مطالب ساده‌تر با رنگ آبی که نشان‌دهنده پایین سطح است، بهترین گزینه برای شما خواهند بود. مورد دیگری که برای خود ما هم جالب بود، در نظر گرفتن لزوم آموزش املا در این سایت است؛ چیزی که واقعا در مجموعه‌های دیگر، به ندرت پیدا می‌شود.

2- English Grammar

سایت آموزش زبان English Grammar

گرامر جایگاهی ویژه در قلب زبان‌دوستان دارد و به همین دلیل هم هست که English Grammar را به عنوان یکی از بهترین منابع آنلاین آموزش گرامر معرفی می‌کنیم. در این سایت، بخش‌های مختلفی برای آموزش حروف اضافه، تلفظ، درست‌نویسی و رایتینگ و … گنجانده شده است. نکته قابل توجه نیز آپدیت مداوم سایت با مطالب جذاب و تازه است.

مدیران، این سایت را »یک منبع آموزش گرامر انگلیسی پیچیده» معرفی می‌کنند و این اطمینان را به کاربران می‌دهند که مهارت نوشتن را به بهترین شکل ممکن یاد بگیرند. در اینجا فایل‌های آموزشی PDF زیادی هم در دسترس معلمان است که به صورت رایگان می‌توانند آنها را دانلود و استفاده کنند.

1- British Council

سایت آموزش زبان British Council

دوره‌های آموزشی مختلفی که در British Council ارائه می‌شود، در سطح جهانی محبوبیت زیادی دارند و طراحی بسیار خوب این وب‌سایت نیز لذت استفاده از آن را دوچندان می‌کند. در اینجا، مطالب زیادی برای افرادی با دانش متفاوت در دسترس هست، ولی آن را بیشتر می‌توان انتخابی برای افراد حرفه‌ای‌تر معرفی کرد. به علاوه، مطالب این سایت را می‌توان بهترین منبع آموزشی برای آزمون آیلتس معرفی کرد. البته، حتی اگر سطح انگلیسی شما اصلا بالا نباشد، همچنان مطالب خوبی برای یادگیری در این سایت هست. به جرات British Council را می‌توان بهترین سایت زبان انگلیسی برای آموزش آنلاین معرفی کرد.

پرفروش ترین بازی های سال 2021 در جهان : Call of Duty باز هم صدرنشین!

سخن پایانی

همان‌طور که بالاتر نیز گفتیم، امروزه صدها سایت برای آموزش انگلیسی رایگان در دسترس کاربران است. فعالیت بعضی از این سایت‌ها در سطح جهانی است و آموزش‌های جامع‌تر و کامل‌تری را در آنها می‌توان پیدا کرد، در حالی که برخی دیگر به صورت اختصاصی در حوزه‌ای خاص فعالیت دارند. تعداد سایت‌های مفید اصلا کم نیست، ولی چون این امکان وجود نداشت که همه آنها را در اینجا معرفی کنیم، صرفا به 5 سایت آموزش زبان رایگان معروف‌تر و بهتر بسنده کردیم.

5/5 (2 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا