مکان ها

بهترین بیمارستان دنیا در سال 2022 در کدام کشور است؟ + معرفی 5 بیمارستان برتر جهان

روزهایی را پشت سر می‌گذاریم که سویه جدید کرونا یعنی او-میکرون، مردم دنیا را درگیر کرده و بسیاری از مردم را راهی بیمارستان‌ها می‌کند. اگرچه بیمارستان‌های داخلی از خدمات مناسبی برخوردارند، ولی در این شرایط، شاید برای شما هم جالب باشد که بخواهید با بهترین بیمارستان دنیا در سال 2022 و خدمات آن آشنا شوید. در ادامه، ضمن معرفی با کیفیت ترین بیمارستان جهان، 5 مورد از بهترین مراکز درمانی را نیز معرفی خواهیم کرد.

لیستی که در ادامه مطالعه می‌کنید، توسط وب‌سایت معتبر Newsweek و در همکاری با شرکت تحقیقاتی Statista Inc منتشر شده است. در این لیست، دو هزار بیمارستان از 25 کشور مختلف از جمله آمریکا، انگلستان، آلمان و کانادا مورد بررسی قرار گرفته‌اند. خدمات عالی، پزشکان توانمند، پرستاران باتجربه و البته استفاده از فناوری روز از فاکتورهای اصلی برای انتخاب بهترین بیمارستان دنیا در سال 2022 میلادی بوده است.

البته ما صمیمانه امیدواریم که هیچ‌وقت کارتان به بیمارستان نیفتد؛ اما اگر روزی به یکی از این کشورها سفر کردید و می‌خواستید به با کیفیت ترین بیمارستان جهان مراجعه کنید، احتمالا این لیست به شما کمک خواهد کرد.

با بهترین بیمارستان دنیا آشنا شوید

5. بیمارستان جانز هاپکینز

بیمارستان جانز هاپکینز

جان هاپکینز نام یکی از معروف‌ترین بیمارستان های آمریکا در شهر بالتیمور است که از سال‌های 1991 تا 2011 میلادی، به مدت 21 سال از سوی US News & World Report به عنوان برترین بیمارستان آمریکا شناخته می‌شد. این مجله حالا بیمارستان جانز هاپکینز را در رتبه پانزدهم در تخصص‌های مرتبط با بزرگسالان و رتبه دهم در تخصص‌های مرتبط با کودکان قرار داده است.

این بیمارستان بزرگ که به دانشگاه علوم پزشکی جانز هاپکینز هم وابسته است، بسیاری از سیستم‌های پزشکی در این کشور را پایه‌گذاری کرده و در آن، تخصص‌های گوناگونی مثل روان‌پزشکی، حراجی قلب، مغز و اعصاب، رادیولوژی و … را می‌توان پیدا کرد. این بیمارستان همچنین با داشتن 30 هزار کارمند، از بزرگترین بیمارستان های دنیا از نظر تعداد کارکنان محسوب می‌شود.

این بیمارستان بزرگ در سال 1889 توسط یک نیکوکار آمریکایی به نام «جانز هاپکینز» و به واسطه ارث 7 میلیون دلاری که در سال 1873 به او رسیده بود، تاسیس شد. مدتی بعد یعنی در سال 1876، یک دانشگاه علوم پزشکی نیز به همین نام راه‌اندازی شد تا ضمن ارائه خدمات به مردم، امکان مطالعه و تحقیق مستقیم روی علوم مختلف نیز امکان‌پذیر شود. بعد از گذشت بیش از صد سال، حالا این بیمارستان حدودا 1100 تخت دارد و برای سی‌ودومین سال متوالی جز 5 بیمارستان برتر آمریکا قرار گرفته است.

با بزرگترین ورزشگاه های جهان آشنا شوید : معرفی 5 استادیوم بزرگ ورزشی

ارزش بیمارستان جانز هاپکینز در سال 2016، چیزی در حدود 134.7 میلیون دلار تخمین زده شده است.

4. بیمارستان عمومی تورنتو

بیمارستان عمومی تورنتو

بیمارستان عمومی تورنتو یکی دیگر از بزرگ‌ترین مراکز درمانی دنیاست که در کانادا و شهر تورنتو واقع شده است. این بیمارستان در سال 1812 راه‌اندازی شد و در آن زمان و در خلال جنگ سال 1812، به عنوان یک بیمارستان صحرایی مورد استفاده سربازان کشور انگلستان قرار گرفت. بعد از گذشت بیش از دوست سال، حالا بیمارستان عمومی تورنتو با داشتن 471 تخت و ارائه خدمات بسیار گسترده، به یکی از مراکز جراحی مهم دنیا تبدیل شده است. در حقیقت، کلیه عمل‌های جراحی سنگین پیوند عضو مانند قلب، ریه، لوزالمعده، کبد، کلیه، ریه، روده و … در اینجا انجام می‌شود. یکی دیگر از رکوردهایی که در این بیمارستان به ثبت رسیده، پیوند همزمان سه عضو مهم بدن یعنی کبد، ریه و لوزالمعده روی یک جوان 19 ساله در سال 2015 میلادی است که باعث شد نام بیمارستان عمومی تورنتو، حسابی سر زبان‌ها بیفتد.

مطابق با آمار، سالانه بیش از 28 هزار نفر در بخش اورژانس این بیمارستان درمان می‌شوند. در سال 2017 نیز بیش از 630 پیوند عضو در بخش‌های مختلف بیمارستان تورنتو انجام شده که آماری فوق‌العاده است. نخستین عمل پیوند عضو هم به سال 1983 برمی‌گردد؛ جایی که یک ریه به صورت تکی با موفقیت به فردی دیگر پیوند شده بود.

اگرچه در سال 2019 از نگاه مجله NewsWeek، اینجا به عنوان هفتمین بیمارستان برتر دنیا شناخته می‌شد، اما با افزایش سطح خدمات، حالا شاهد قرارگیری این بیمارستان در رتبه چهارم بهترین بیمارستان دنیا هستیم. امروزه حتی برخی مردم اینجا را با کیفیت ترین بیمارستان جهان می‌دانند.

بیمارستان عمومی تورنتو، افتخارات زیادی را در این سال‌ها به نام خود ثبت کرده است. برای اولین‌بار، توسعه و استفاده بالینی از انسولین در درمان دیابت، در سال 1922 در همین بیمارستان اتفاق افتاد. از آخرین افتخارات این بیمارستان هم می‌توان به انجام اولین عمل پیوند دست کانادا در سال 2016 اشاره کرد.

3. بیمارستان عمومی ماساچوست

بیمارستان عمومی ماساچوست

بیمارستان عمومی ماساچوست، بزرگترین و قدیمی‌ترین بیمارستان آموزشی از مدرسه پزشکی هاروارد است که در سال 1811 میلادی در بوستون تاسیس شد. این مرکز بزرگ همچنین با داشتن 999 تخت، سومین بیمارستان قدیمی در کل آمریکا محسوب می‌شود. آرشیتکت معروف آمریکایی، چارلز بولفینچ، مسئولیت طراحی این بیمارستان را بر عهده داشته و متخصصانی مانند جیمز جکسون و جان کالینز وارن، بیشترین نقش را در راه‌اندازی بیمارستان عمومی ماساچوست داشته‌اند.

با بزرگترین ورزشگاه های جهان آشنا شوید : معرفی 5 استادیوم بزرگ ورزشی

بیمارستان عمومی ماساچوست در بسیاری از موارد مثل استفاده از داروهای بی‌حسی، پیشگام بوده است. یکی از این موارد به 16 اکتبر سال 1846 میلادی برمی‌گردد؛ جایی که جان کالینز وارن طی یک عمل جراحی، با استفاده از داروی بیهوشی تولیدشده توسط ویلیام توماس گرین مورتون، موفق شد بدون اینکه بیمار دردی را احساس کند، یک تومور را از گردن آن بیرون بیاورد.

جدای از سطح بالای خدمات و به‌کارگیری آخرین فناوری‌های روز در درمان بیماری‌ها، بیمارستان ماساچوست از آن جهت اهمیت دارد که بزرگترین تحقیقات پزشکی جهان در آن انجام می‌شود؛ بودجه برنامه‌های تحقیقاتی این بیمارستان در سال 2019، بیش از 1 میلیارد دلار بوده است. همانند دیگر مراکز، در این مجموعه عظیم نیز حالا انواع بیماری‌ها مداوا و کلیه عمل‌های جراحی سنگین در آن انجام می‌شود.

در نوامبر سال 2017، روزنامه بوستون گلوب، بیمارستان عمومی ماساچوست را در رتبه پنجم بهترین محل کار از میان کمپانی‌های ماساچوست با بیش از هزار کارمند قرار داد. جالب است بدانید 13 نفر از افرادی که طی سال‌های 1934 تا 2012 موفق به دریافت جایزه نوبل شده‌اند، از این بیمارستان بوده یا در آنجا کار کرده‌اند. آخرین نفر در این لیست، رابرت لفکوویتس بود که در سال 2012 به موفق به دریافت جایزه نوبل شیمی شد.

2. کلینیک کلیولند : از برترین بیمارستان ها در جهان

کلینیک کلیولند

کلینیک کلیولند شاید بهترین بیمارستان دنیا در سال 2022 نباشد، اما رتبه دوم را در لیست ما به خود اختصاص داده است و یکی از مجهزترین و پیشرفته‌ترین مراکز درمانی در دنیا محسوب می‌شود. این کلینیک توسط یک موسسه غیر انتفاعی در سال 1921 میلادی با مساحت 170 هکتار در شهر «کلیولند» در ایالت اوهایو تاسیس شد و شامل 11 بیمارستان وابسته و 19 مرکز سلامتی خانواده می‌شود. به علاوه، شعبه‌های مختلفی از این کلینیک در شهرهای دیگری مانند ابوظبی در امارات، تورنتو در کانادا و مرکز لندن در انگلستان دارد.

مرکز اصلی این بیمارستان، 1400 تخت دارد و تعداد تخت‌های 11 بیمارستان وابسته آن در شمال شرقی اوهاویو به 2600 تخت می‌رسد. به علاوه، پنج بیمارستان وابسته دیگر در فلوریدا نیز 1289 تخت دارد. ظاهر تعداد تخت‌های شعبه‌های امارات و انگلستان نیز به ترتیب 564 و 185 تخت است.

کلینیک کلیولند چندین سال است که به صورت پیاپی به عنوان یکی از برترین بیمارستان ها در آمریکا و دنیا شناخته می‌شود. بخش مخصوص کودکان این بیماستان به واسطه حضور پزشکان مجرب، شهرت زیادی در دنیا دارد و از بخش قلب و عروق آن نیز از سال 1995 تا به امروز، به عنوان برترین مرکز در کل آمریکا یاد می‌شود.

با بزرگترین ورزشگاه های جهان آشنا شوید : معرفی 5 استادیوم بزرگ ورزشی

درآمد کلینیک کلیولند در سال 2018، حدود 8.4 میلیارد دلار و درآمد عملیاتی آن نیز 330 میلیون دلار بوده است. در همان سال نیز این مجموعه درمانی با ثبت 7.6 میلیون بازدید و بیش از 229 هزار پذیرش، رکوردی بزرگ را از خود به جای گذاشت. مطابق با آخرین اطلاعاتی که در سال 2019 منتشر شده، این کلینیک بیش از 67 هزار و 500 کارمند با بیش از 4500 دانشمند و متخصص در 140 حوزه مختلف دارد.

1. کلینیک مایو : بهترین بیمارستان دنیا

کلینیک مایو

بهترین بیمارستان دنیا 2022 جایی نیست جز کلینیک مایو؛ یکی از معتبرترین مراکز دانشگاهی و پزشکی در آمریکا و جهان که در سال 1889 میلادی در شهر روچستر در ایالت مینه‌سوتا تاسیس شده است.

اینجا با کیفیت ترین بیمارستان جهان با بیش از 58 هزار کارمند و 4500 پزشک متخصص است که در حوزه‌های گوناگون از جمله آموزش مراقبت‌های بهداشتی، فعالیتی جدی دارد. سالانه بیش از 660 میلیون دلار برای فعالیت‌های تحقیقاتی در این کلینیک هزینه می‌شود و بیش از 3 هزار نفر به صورت تمام‌وقت روی برنامه‌های تحقیقاتی کار می‌کنند.

ویلیام ورال مایو، کسی بود که در سال 1864، راه‌اندازی این بیمارستان را کلید زد و پس از آن، فرزندان و خانواده وی راه او را ادامه دادند. این کلینیک بزرگ حالا شعبه‌های مختلفی در کشورهای دیگر مثل انگلستان و کانادا هم دارند. به علاوه، این ششمین سال متوالی است مجله US News & World Report، این مجموعه را به عنوان بهترین بیمارستان دنیا معرفی می‌کند. این بیمارستان همچنین نزدیک به 35 سال است که جزو مراکز درمانی برتر دنیا به شما می‌رود.

یکی دیگر از موارد قابل توجه در مورد کلینیک مایو، قرارگیری آن در لیست 100 شرکت برتر برای کار بود که در سال 2017 توسط مجله فوربس منتشر شد. از همان زمان تا به امروز نیز کلینیک مایو، جایگاه خود را در این لیست حفظ کرده؛ موضوعی که نشان‌دهنده سطح بالای فرهنگ سازمانی در آن است. درآمد کلینیک مایو در سال 2021، حدودا 15.6 میلیارد دلار و کل دارایی آن بیش از 20 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

5/5 (2 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا