محصولات برتر

راهنمای خرید اسکوتر برقی + معرفی 5 نمونه‌ی بهترین اسکوتر برقی

اسکوتر برقی یک وسیله‌ی نقلیه‌ی ساده اما بسیار کارآمد است که کار با آن می‌تواند همچون دوچرخه‌سواری تفریحی لذت‌بخش و ورزشی مفید هم به‌حساب آید. با داشتن یک اسکوتر برقی می‌توانید مسیرهای نسبتاً کوتاه – مثلاً فاصله‌ی بین محل کار و خانه – را بدون نیاز به استفاده از اتومبیل، موتور سیکلت یا سایر وسایل حمل‌ونقل رایج طی کنید و بدین‌ترتیب هم در کاهش آلودگی محیط زیست نقشی داشته باشید و هم این مسیر را همراه با تفریح و لذت طی کنید. در این نوشتار نگاهی به طرز کار با اسکوتر برقی خواهیم داشت و پس از آن 5 نمونه‌ی بهترین اسکوتر برقی را به شما معرفی خواهیم کرد.

اسکوتر برقی چیست؟

درحال‌حاضر در ایران اسکوتر بیشتر به‌عنوان یک وسیله‌ی لوکس تفریحی شناخته می‌شود و این درحالی‌ست که در بسیاری از کشورهای پرجمعیت مثل چین و آمریکا از این دستگاه نه فقط برای تفریح بلکه به‌عنوان یک وسیله‌ی حمل‌ونقل دوستدار محیط زیست استفاده می‌شود.

اسکوتر برقی وسیله‌ای با ساختاری نسبتاً ساده است که از نظر ظاهری تنها دو چرخ دارد که توسط یک بدنه به هم متصل شده‌اند و روی این بدنه فضایی برای قراردادن پاها درنظر گرفته شده است. بعضی از نمونه‌های اسکوتر برقی یک دسته هم دارند که معمولاً با زانوها و گاهی با دست‌ها برای تعیین جهت حرکت اسکوتر کنترل می‌شود.

انرژی موردنیاز برای چرخیدن چرخ‌ها و حرکت اسکوتر برقی از طریق باتری لیتیومی که در داخل دستگاه قرار داده شده است تأمین می‌شود.

بهترین اسکوتر برقی

طرز کار با اسکوتر برقی

اسکوتر برقی معمولاً مجهز به پدال یا هیچ ابزار دیگری برای گازدادن یا ترمزکردن نیست و شما باید از طریق میزان فشار پاها به صفحه‌ای که روی آن ایستاده‌اید و جهت فشاری که به آن وارد می‌کنید، دستگاه را کنترل کنید. مثلاً با افزایش فشار پاها اسکوتر سریع‌تر حرکت می‌کند و با واردآوردن فشار به سمت عقب اسکوتر ترمز می‌کند. کار با اسکوتر چندان سخت نیست و درست مثل دوچرخه بعد از چند بار تلاش و شاید زمین‌خوردن می‌توانید نحوه‌ی برقراری تعادل هنگام ایستادن روی آن را یاد بگیرید.

اگرچه کودکان هم می‌توانند از اسکوتر استفاده کنند، اما معمولاً توصیه می‌شود کودکان زیر 12 سال، به‌‌ویژه اگر تردید زیادی درباره‌ی توانایی‌شان در برقراری و حفظ تعادل دستگاه وجود دارد، از اسکوتر استفاده نکنند.

بررسی 5 نمونه‌ی بهترین سینک ظرفشویی

نحوه‌ی شارژ اسکوتر برقی

اسکوتر برقی با یک باتری لیتیومی کار می‌کند و برای استفاده از آن باید این باتری شارژ کافی داشته باشد. شارژ باتری اسکوتر برقی درست مثل شارژ بسیاری از دستگاه‌های برقی پرکاربرد امروزی از طریق کابل موجود در بسته‌بندی دستگاه و اتصال آن به برق شهری انجام می‌شود. نکته‌ی مهم درباره‌ی این کار این است که سیستم اسکوترهای برقی ممکن است مجهز به قطع‌کننده‌ی اتوماتیک برق بعد از فول‌شارژشدن باتری نباشند و درنتیجه باید مراقب بود باتری اسکوتر بیش‌ازاندازه به برق متصل نباشد.

همچنین باتری اسکوتر برقی معمولاً نیاز به شارژ اولیه دارد و باید قبل از اولین استفاده دستگاه را با توجه به زمان ذکرشده در دفترچه‌ی راهنمای دستگاه و راهنمای فروشنده بین 3 تا 12 ساعت به برق وصل کنید. بعد از شارژ اولیه باتری دستگاه در هر نوبت به حدود 2 تا 8 ساعت زمان برای شارژ کامل زمان نیاز دارد و در هر بار شارژ کامل می‌تواند بسته به سرعت حرکت‌تان بین 15 تا 45 کیلومتر شارژدهی داشته باشد، یعنی چیزی بین 2 تا 6 ساعت.

5 نمونه بهترین اسکوتر برقی

5- اسکوتر برقی اسمارت مدل 2021

بهترین اسکوتر برقی

این اسکوتر برقی با چرخ‌های 26 سانتی‌متری یا 10 اینچی به شما امکان حرکت در سطوح ناهموار را می‌دهد. با این اسکوتر می‌توانید تا 40 کیلومتر در ساعت حرکت کنید و حتی سطوحی با شیب 35 درجه را هم بدون مشکل طی کنید. لامپ‌های LED متعدد در قسمت‌های مختلف برای افزایش ایمنی دستگاه در شب و زیبایی بیشتر آن، داشتن دسته‌ی تعیین جهت حرکت، سیستم تعادل هوشمند، شارژ سریع باتری و شارژدهی 55 کیلومتری در هر نوبت شارژ کامل،  بدنه‌ و چرخ‌های مقاوم، تحمل وزن تا 180 کیلوگرم، وزن کم خود دستگاه و قیمت مناسب از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه آن هستند.

بهترین دستگاه فشار خون چه ویژگی‌هایی دارد؟ + معرفی 5 مدل برتر

[button color=”red” size=”medium” link=”https://affstat.adro.co/click/695b613f-84cf-4a0b-aa47-3748ab22fe6a” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده‌ی اسکوتر برقی اسمارت 2021 در دیجی‌کالا[/button]

4- اسکوتر برقی سوئیت Sweet

بهترین اسکوتر برقی

اسکوتر برقی سوئیت Sweet با وزن حدود 12 کیلوگرم و امکان جمع‌شدن، نمونه‌ی دیگری از بهترین اسکوتر برقی است. قطر چرخ‌های این اسکوتر 26 سانتی‌متر و حداکثر سرعت آن 18 کیلومتر بر ساعت است. باتری دستگاه 4 ساعته فول‌شارژ می‌شود و در هر بار شارژ کامل تا 30 کیلومتر را پشتیبانی می‌کند. امکان حرکت روی سطوح شیب‌دار تا 15 درجه، مقاومت در برابر آب برای حرکت هنگام بارش باران، استفاده از آلیاژ منیزیم برای بدنه و رینگ لاستیک‌ها و تحمل وزن 100 کیلوگرم از ویژگی‌های مهم این دستگاه هستند.

[button color=”red” size=”medium” link=”https://ck.chavosh.org/click/eaec8d29-6b07-44e0-bc7f-dcaa34ef8000″ icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده‌ی اسکوتر برقی Sweet در پیلتن‌شاپ[/button]

3- اسکوتر برقی مدل مینی روبات پلاس

اسکوتر برقی مدل مینی روبات پلاس

یکی دیگر از نمونه‌های بهترین اسکوتر برقی که امکان کنترل دستگاه با تلفن همراه را هم به شما می‌دهد، اسکوتر برقی مدل مینی روبات پلاس است. این دستگاه همچنین مجهز به دسته‌ی کنترل جهت حرکت، سیستم تعادل خودکار و لامپ‌های LED برای کار راحت‌تر و ایمن‌تر است. باتری این اسکوتر 4 ساعته شارژ کامل می‌شود و در هر بار شارژ کامل تا 30 کیلومتر شارژدهی دارد. حداکثر سرعت 18 کیلومتر در ساعت، امکان حرکت روی سطوحی با 20 درجه شیب، چرخ‌های 20 میلی‌متری، بدنه‌ی ساخته‌شده با آلیاژ منیزیم و وزن کم دستگاه از ویژگی‌های مثبت این دستگاه هستند.

[button color=”red” size=”medium” link=”https://affstat.adro.co/click/27388a87-2b3f-414b-bbe8-6eae97b15e29″ icon=”” target=”true” nofollow=”true”]خرید اسکوتر برقی مدل مینی روبات پلاس[/button]

2- اسکوتر برقی مدل Borna Hanrox J32 SUV

اسکوتر برقی مدل Borna Hanrox J32 SUV

کنترل این مدل اسکوتر برقی با داشتن دسته‌ی بلند تنظیم جهت و سرعت و همچنین صندلی، آسان‌تر از مدل‌های بدون دسته است و این ویژگی در کنار سرعت 70 کیلومتر بر ساعتی آن این دستگاه را به یکی از بهترین اسکوترهای برقی حال‌حاضر بازار تبدیل کرده‌اند. تحمل وزن 250 کیلوگرمی، داشتن جک برای ثابت‌ماندن اسکوتر، بدنه‌ی مقاوم آلومینیومی، امکان جمع‌شدن، حرکت روی سطوح شیب‌دار، ترمز سیمی چرخ جلو، ترمز دیسکی چرخ عقب، وزن کم، قطر چرخ 25 میلی‌متری، و داشتن بوق از دیگر ویژگی‌های این اسکوتر برقی هستند.

معرفی 5 مورد از بهترین چراغ مطالعه های رومیزی، مدرن و هوشمند بازار

[button color=”red” size=”medium” link=”https://affstat.adro.co/click/f3300f34-e3bd-4b8d-84d4-c55fe125fd99″ icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده‌ی اسکوتر برقی Borna Hanrox J32 SUV در دیجی‌کالا[/button]

1- اسکوتر برقی شیائومی Pro 2 Mercedes-AMG Petronas F1 Team Edition

اسکوتر برقی شیائومی مدل Pro 2 Mercedes-AMG Petronas F1 Team Edition

این مدل اسکوتر برقی شائومی بدون شک یکی از نمونه‌های بهترین اسکوتر برقی بازار در حال‌حاضر است. موتور 600 واتی این اسکوتر امکان حرکت با سرعت 25 کیلومتر در ساعت را به شما می‌دهد و باتری قدرتمند آن با هر نوبت شارژ تا 45 کیلومتر را پشتیبانی می‌کند. ترمز E-ABS و دیسکی، جک، فرمان بلند تاشو برای کنترل راحت‌تر جهت حرکت دستگاه، وزن کم، استاندارد IP54 و مقاومت در برابر آب، تحمل وزن 100 کیلوگرم،  بدنه‌ی آلومینیومی و وزن کم از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این دستگاه هستند.

[button color=”red” size=”medium” link=”https://affstat.adro.co/click/c29015fd-6cd7-4027-a573-95db6c3625f8″ icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده‌ی اسکوتر برقی شیائومی در دیجی‌کالا[/button]

5/5 (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا