محصولات برتر

5 نمونه‌ی بهترین کیبورد مکانیکی + راهنمای خرید

فرقی نمی‌کند که کیبورد مکانیکی را برای بازی می‌خواهید یا تایپ، در هر صورت باید کیبوردی انتخاب کنید که با توجه به قیمتش توانایی بالایی داشته‌باشد. این‌که توانایی بالای یک کیبورد مکانیکی چیست را در ادامه توضیح خواهیم داد. در ضمن، 5 نمونه‌ی بهترین کیبورد مکانیکی را هم معرفی خواهیم کرد.

چند نکته برای انتخاب بهترین کیبورد مکانیکی

مهم‌ترین نکته این است که نوع سوییچ در عملکرد هر کیبورد مکانیکی تأثیری بسیار زیاد دارد. یعنی در واقع فارغ از آن‌که کیبورد مکانیکی مربوط به چه برندی است، بدنه‌اش از چه جنسی است و موارد این قبیل، چیزی که عملکرد اصلی یک کیبورد را برای بازی و برای تایپ تعیین می‌کند، سوییچ به‌کاررفته در کیبورد است. اتفاقاً همین سوییچ است که قیمت کیبورد را هم تعیین می‌کند. برخی کیبوردها که قیمتی بسیار بالا دارند، از سوییچ‌های حرفه‌ای – از جمله سوییچ‌های Cherry – برخوردار هستند، اما کیبوردهای ارزان‌قیمت‌تر معمولاً سوییچ‌های متفرقه دارند، هر چند که همیشه نمی‌توان سوییچ‌های متفرقه یا از برندهای کم‌نام‌ونشان را بد دانست. این نکته را هم در نظر داشته باشید که میزان صدای کلیدهای یک کیبورد به‌صورت مستقیم با همین سوییچ‌ها در ارتباط است. برخی سوییچ‌ها عملکردی لمسی و بی صدا برای کیبورد به همراه دارند و برخی دیگر عملکردی کلیکی و با صدا.

افزون بر این، اگر به‌دنبال خرید بهترین کیبورد مکانیکی گیمینگ هستید، بهتر است علاوه بر نوع سوییچ به کلیدهای ماکرو، کلیدهای چندرسانه‌ای، RGB و جنس بدنه هم دقت کنید. کلیدهای ماکرو کلیدهایی هستند که قابل‌برنامه‌ریزی اند. برخی کیبوردها 5 یا 6 کلید ماکرو در سمت چپ یا راست دارند که می‌توان آن‌ها را با نرم افزار شخصی‌سازی کرد، در عین حال برخی کیبوردهای دیگر دارای کلیدهای تماماً ماکرو هستند، یعنی می‌توان تک‌تک کلیدهای آن‌ها را شخصی‌سازی کرد.

کلیدهای چندرسانه‌ای هم کلیدهایی اختصاصی برای کنترل روی موسیقی و فیلم در حال پخش هستند. در ضمن برخی کیبوردها از کلید غلتکی هم برای کم و زیاد کردن صدا و حتی کارهای دیگر برخوردار اند.

لذت دوچندان کوهپیمایی با عصای کوهنوردی | با 5 مدل برتر بازار آشنا شوید

نکته‌ی دیگر آن‌که باید به آنتی گاستینگ بودن کیبورد هم دقت کنید. برخی کیبوردها تماماً آنتی گاستینگ هستند و برخی دیگر حدود 10 کلید آنتی‌گاستینگ دارند. کلیدهای آنتی‌گاستینگ اگر به‌صورت همزمان فشار داده شوند هیچ خللی در کارشان وارد نمی‌شود و این به سود گیمرهایی است که در برخی بازی‌ها کلیدها را با هم فشار می‌دهند.

مسئله‌ی دیگری که به‌هنگام انتخاب بهترین کیبورد مکانیکی باید به آن دقت کنید، سیمی یا بی‌سیم‌بودن کیبورد است. اگر کیبورد سیمی تهیه کنید، باید لااقل به سیم آن دقت کنید که روکش داشته باشد، اما کیبورد بی‌سیم توجه بیشتری می‌طلبد. نخست آن‌که بهتر است کیبورد از طریق اتصال 2.4 گیگاهرتزی به PC متصل شود تا تأخیری در انتقال داده‌ها وجود نداشته باشد. دوم این‌که کیبورد مکانیکی بی‌سیم باید باتری قدرتمندی داشته باشد تا حین بازی آزارتان ندهد.

البته که تک‌تک این موارد در کیبوردهای حرفه‌ای پیدا می‌شوند و اگر بخواهید کیبورد مکانیکی ارزان تهیه کنید، باید قید یک یا چند تا از این ویژگی‌ها را بزنید. در آخر اضافه کنم که کیبوردهای مکانیکی در سه سایز مختلف ارائه می‌شوند: فول‌سایز، TKL و مینی. فول‌سایز اندازه‌ی کامل است، مینی بسیار کوچک‌تر است و TKL فقط کلیدهای نام‌پد را ندارد.

با این مقدمه همراه شوید تا به سروقت چند نمونه‌ی بهترین کیبورد مکانیکی گیمینگ و تایپ برویم.

5 نمونه‌ی بهترین کیبورد مکانیکی

5- کیبورد مکانیکی مدل RK61

بهترین کیبورد مکانیکی

این کیبورد مکانیکی از سوییچ‌های آبی برخوردار است. روی آن هم برای اتصال سیمی و هم برای اتصال بی‌سیم می‌توانید حساب کنید. نکته‌ی مثبت دیگر در مورد کیبورد مکانیکی مدل RK61، باتری نسبتاً قدرتمند است. باتری این کیبورد با یک بار شارژ تا 10 ساعت شارژدهی دارد و خوشبختانه خیلی دیر شارژ نمی‌شود.

5 نمونه‌ی بهترین میز تلویزیون دیواری

البته این کیبورد RGB ندارد، اما از نور تک‌رنگِ پس‌زمینه برخوردار است که خوشبختانه همین نور هم از لحاظ روشنایی در 2 سطح قابل‌تنظیم است.

[button color=”red” size=”medium” link=”https://www.digikala.com/product/dkp-4466616/%DA%A9%DB%8C%D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D8%AF%D9%84-rk61″ icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده‌ی کیبورد مکانیکی مدل RK61 در دیجی‌کالا[/button]

4- کیبورد مخصوص بازی جرتک مدل K358

بهترین کیبورد مکانیکی

دشوار بتوانید کیبوردی مکانیکی در حد قیمت همین کیبورد جرتک مدل K358 پیدا کنید، از این رو اگر به‌دنبال کیبورد مکانیکی ارزان هستید، بی‌شک همین کیبورد از بهترین گزینه‌های پیش‌روی شماست. این کیبورد از 104 کلید مکانیکی برخوردار است و خوشبختانه از RGB هم پشتیبانی می‌کند، هر چند که RGB آن قابل‎‌تنظیم و شخصی‌سازی نیست.

در ضمن این کیبورد از کلیدهای چندرسانه‌ایِ ادغام‌شده با کلیدهای F برخوردار است و در مجموع کیبورد بدی برای بازی نیست، به‌ویژه برای آن‌ها که نمی‌خواهند برای خرید بهترین کیبورد مکانیکی چندان هزینه کنند.

[button color=”red” size=”medium” link=”https://www.digikala.com/product/dkp-3284315/%DA%A9%DB%8C%D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AC%D8%B1%D8%AA%DA%A9-%D9%85%D8%AF%D9%84-k358″ icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده‌ی کیبورد جرتک مدل K358 در دیجی‌کالا[/button]

3- کیبورد مخصوص بازی مکانیکی رپو مدل V500PRO

کیبورد مخصوص بازی مکانیکی رپو مدل V500PRO

سومین پیشنهاد ما به شما برای خرید بهترین کیبورد مکانیکی محصولی از برند رپو است. این برند رپو در طی مدتی که فعالیت کرده نشان داده که می‌توان روی کیفیت محصولاتش حساب کرد، هر چند که واقعاً محصولاتش قیمت بالایی ندارند.

کیبورد رپو مدل V500PRO یکی از بهترین کیبوردهای این برند برای بازی است. این کیبورد مکانیکی با چند نوع سوییچ به بازار عرضه شده، اما عمدتاً سوییچ‌های آبی آن پیدا می‌شوند. در ضمن کیبورد از نوع آنتی‌گاستینگ است، یعنی تک‌تک کلیدهای آن ضد شبح یا آنتی‌گاستینگ اند و می‌توانید هر تعداد کلیدی را که می‌خواهید فشار دهید.

پشتیبانی از RGB، مقاومت در برابر نشت و همچنین بدنه‌ی مستحکم و مقاوم از دیگر ویژگی‌های این کیبورد هستند.

[button color=”red” size=”medium” link=”https://www.digikala.com/product/dkp-554233/%DA%A9%DB%8C%D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%B1%D9%BE%D9%88-%D9%85%D8%AF%D9%84-v500pro” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده‌ی کیبورد مکانیکی رپو مدل V500PRO در دیجی‌کالا[/button]

5 نمونه‌ی بهترین چرخ گوشت + راهنمای خرید

2- کیبورد مخصوص بازی ریزر مدل BlackWidow V3 Pro Wireless

بهترین کیبورد مکانیکی

اگر چندان محدودیتی در خرج‌کردن ندارید، یکی از بهترین کیبوردهای گیمینگی که پیش‌رو دارید، کیبوردی از برند ریزر است. کیبورد BlackWidow V3 Pro با دو سوییچ سبز و زرد عرضه شده که البته هر دو عملکردی فوق‌العاده دارند و بیشتر از لحاظ لمسی‌بودن و وضعیت صدا تفاوت دارند.

این کیبورد بی‌سیم همچنین به‌واسطه‌ی تکنولوژی HYPERSPEED به PC متصل می‌شود و اتصالی بی‎‌تأخیر و 2.4 گیگاهرتزی برقرار می‌سازد. به‌لطف این اتصال 2.4 گیگاهرتزی، می‌توانید با اطمینان از بابت سرعت انتقال داده‌ها، از این کیبورد حرفه‌ای استفاده کنید.

البته HYPERSPEED فقط یکی از روش‌های اتصال این کیبورد است. این کیبورد را هم به‌صورت بلوتوثی و هم به‌صورت سیمی می‌توانید به PC متصل کنید. RGB قابل‎‌تنظیم، کلیدهای قابل‎‌تنظیم، کلیدهای چندرسانه‌ایِ فوق‌حرفه‌ای، باتری قدرتمند و استراحت‌گاه مچ دست از دیگر ویژگی‌ها و آپشن‌های مثبت این کیبورد حرفه‌ای هستند.

[button color=”red” size=”medium” link=”https://www.digikala.com/product/dkp-4675719/%DA%A9%DB%8C%D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B1%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D9%85%D8%AF%D9%84-blackwidow-v3-pro-wireless” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده‌ی کیبورد ریزرBlackWidow V3 Pro  در دیجی‌کالا[/button]

1- کیبورد مخصوص بازی کورسیر مدل K100 RGB optical-mechanical

بهترین کیبورد مکانیکی

اما رتبه‌ی نخست فهرست ما کیبوردی از برند کورسیر است، کیبوردی که البته قیمت بالاتری از 4 کیبورد قبلی دارد، اما حرف‌های بیشتری هم برای گفتن دارد.

این کیبورد حرفه‌ای از RGB به بهترین شکل پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای کلیدهای چندرسانه‌ای اختصاصی و حرفه‌ای‌ست. 6 کلید ماکرو هم در قسمت چپ کیبورد برای برنامه‌ریزی با نرم‌افزار اختصاصی کورسیر تعبیه شده‌اند. همچنین به‌لطف سوییچ‌های اپتیکال OPX برند کورسیر، این کیبورد هم برای گیم و هم برای تایپ به یکی از بهترین کیبوردهای مکانیکی جهان تبدیل شده‌است.

افزون بر این، تمامی کلیدهای این کیبورد ضد شبح یا آنتی‌گاستینگ هستند. همچنین از بدنه‌ی فولادی و استراحتگاه مچ دست برخوردار است.

[button color=”red” size=”medium” link=”https://www.digikala.com/product/dkp-6452024/%DA%A9%DB%8C%D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D8%AF%D9%84-k100-rgb-optical-mechanical” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده‌ی کیبورد مکانیکی کورسیر در دیجی‌کالا[/button]

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا