مکان ها

با بزرگترین ورزشگاه های جهان آشنا شوید : معرفی 5 استادیوم بزرگ ورزشی

این روزها استادیوم های ورزشی عمدتا به استفاده از فناوری های جدید و پخش آنلاین روی آورده‌اند و شاید واژه «استادیوم بزرگ» دیگر مثل قبل مفهومی نداشته باشد. اما برای عاشقان ورزش، هیچ چیز به اندازه حضور فیزیکی در ورزشگاه و تماشای نبرد تیم مورد علاقه آنها با رقیب دیرینه‌شان جذاب نیست! به همین بهانه، در ادامه، 5 مورد از بزرگترین ورزشگاه های جهان با بیشترین ظرفیت تماشاچی‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

برخی تصور می‌کنند استادیوم های فوتبال بزرگی مانند نیوکمپ و سانتیاگو برنابئو بیشترین ظرفیت تماشاچیان را دارند؛ اما این‌طور نیست و بزرگترین ورزشگاه های جهان معمولا میزبان مسابقاتی مانند فوتبال آمریکایی و کریکت هستند. از طرفی، یکی از جذابیت‌های مسابقه‌هایی که در ورزشگاه های بزرگ برگزار می‌شوند، حضور پرشور طرفداران و استفاده از پرچم‌ها، لباس‌ها و لوازم شخصی مزین به نقش تیم مورد علاقه‌شان است. اما آیا با این مجموعه‌های ورزشی بزرگ آشنا هستید؟

گفتنی‌ست استادیوم هایی که در اینجا لیست شده‌اند، از ورزشگاه های کلاسیک هستند و در آن اشاره‌ای به مجموعه‌های اتوموبیل‌رانی نخواهد شد؛ پس در آن به دنبال نام جایی مثل «ایندیاناپولیس موتور اسپیدوی» با ظرفیت 400 هزار نفر نباشید!

معرفی پنج ورزشگاه بزرگ دنیا

5- ورزشگاه اوهایو (Ohio Stadium)

ورزشگاه اوهایو (Ohio Stadium)

استادیوم ورزشی اهایو که با نام «کفش اسب» نیز شناخته می‌شود، یکی از بزرگترین ورزشگاه های جهان با ظرفیتی بیش از 102 هزار نفر است و مسابقات فوتبال آمریکایی یا همان راگبی را میزبانی می‌کند. این ورزشگاه که متعلق به دانشگاه اوهایو است، در ابتدا در سال 1922 با ظرفیت بیش از 66 هزار نفر ساخته شد و بعد از افزایش طرفداران رشته فوتبال آمریکایی، مدیران ظرفیت آن را در سال 2001 به بالای صد هزار نفر افزایش دادند. محبوبیت بالای تیم دانشگاهی اوهایو در تمام آمریکا هم باعث می‌شود تا در بازی‌هایی که این تیم حضور دارد، تعداد تماشاچیان از مرز 100 هزار نفر عبور کند.

جالب است بدانید در یکی از بازی‌های حساس میان دو تیم باک‌آیز و سینسینتی، بیش از 108 هزار نفر در این استادیوم حضور داشتند تا بتوانند تیم محبوب خود را تشویق کنند! در گذشته از این استادیوم برای بازی‌های فوتبال نیز استفاده می‌شد، ولی حالا این اتفاق به ندرت در استادیوم اوهایو رخ می‌دهد.

بهترین بیمارستان دنیا در سال 2022 در کدام کشور است؟ + معرفی 5 بیمارستان برتر جهان

4- ورزشگاه بیور (Beaver Staduim)

ورزشگاه بیور (Beaver Staduim)

ورزشگاه بیور، یکی دیگر از بزرگترین استادیوم های جهان و مخصوص فوتبال آمریکایی است که در سال 1909 ساخته شد. اگرچه ظرفیت رسمی این مجموعه 106 هزار و 572 نفر اعلام شده، اما در سال 2002 و در بازی هیجان‌انگیزی که پن‌استیت موفق شد  نبراسکا را با نتیجه 40 بر 7 شکست دهد، بیش از 110 هزار نفر در این استادیوم برای تماشای این مسابقه حیرت‌انگیز حضور پیدا کردند. به علاوه، نخستین بازی تیم «بیور» در این مجموعه با نتیجه بسیار جذاب 32 بر 0 در مقابل تیم گروو سیتی به پایان رسید.

یکی از رسوم جالب به نام “White House” که دو مرتبه در این استادیوم انجام شده، این است که تمام تماشاچیان لباسی سفید پوشیده و دریایی سفیدرنگ را در ورزشگاه درست می‌کنند. استادیوم بیور عنوان اولین ورزشگاه دنیاست که تصاویر بخش داخلی آن در سرویس گوگل استریت ویو ثبت شده است.

3- ورزشگاه میشیگان (Michigan Stadium)

ورزشگاه میشیگان (Michigan Stadium)

مورد بعدی ، ورزشگاه میشیگان است؛ استادیوم مخصوص فوتبال آمریکایی که از آن با نام «خانه بزرگ» هم یاد می‌شود و در سال 1927 تاسیس شده است. ظرفیت این ورزشگاه در آن زمان 72 هزار نفر بود و فقط 70 ردیف صندلی داشت که این میزان بعدها به حدود 108 هزار نفر رسید. البته، طراحی بخش پایینی جایگاه‌ها به گونه‌ای است که تا 200 هزار نفر هم در این استادیوم می‌توانند حضور داشته باشند! همچنین طی چند دهه اخیر، در تمام بازی‌هایی که تیم دانشگاهی میشیگان در این ورزشگاه میزبان باشد، تعداد تماشاچیان به بیش از 100 هزار نفر می‌رسد. ورزشگاه میشیگان از نخستین استادیوم های معروف دنیاست که در سال 1930 به سیستم اعلام نتایج الکترونیکی مجهز شد.

بهترین بیمارستان دنیا در سال 2022 در کدام کشور است؟ + معرفی 5 بیمارستان برتر جهان

ورزشگاه میشیگان به عنوان یکی از 5 استادیوم بزرگ دنیا، بازی‌های فوتبال و هاکی روی یخ را هم میزبانی می‌کند و بازی سال 2014 که میان رئال مادرید و منچستر یونایتد در این استادیوم برگزار شد، با بیش از 109 هزار تماشاچی رکورد بیشترین افراد حاضر در این استادیوم برای یک بازی فوتبال را شکست.

2- رانگرادو می دی (Rungrado May Day)

رانگرادو می دی (Rungrado May Day)

خوشبختانه آسیا هم میزبان بعضی از بزرگترین استادیوم های دنیا با امکانات فوق‌العاده است؛ مثل رانگرادو می دی در کره جنوبی با مساحت بیش از 51 هکتار و ظرفیت 114 هزار تماشاچی که فقط اندازه زمین اصلی آن به 22 هزار و 500 متر مربع معادل سه زمین فوتبال می‌رسد! نام این استادیوم با اقتباس از محل آن و همچنین روز کارگر در کره جنوبی انتخاب شده است. این مجموعه فقط مخصوص فوتبال نبوده و برای ورزش‌های مختلف و همچنین برخی مراسم‌های سنتی از آن استفاده می‌شود. یکی از این مراسم‌ها تحت عنوان “Mass Game” شناخته می‌شود و در آن، هزاران نفر از افراد حاضر در استادیوم با در دست داشتن مربع‌های رنگی کوچک و بزرگ، تصاویر و نقش‌های بسیار بزرگی را روی سکوها ایجاد می‌کنند که بسیار جذاب است. تیم ملی فوتبال کره جنوبی هم برای بازی‌های اصلی خود از همین مجموعه استفاده می‌کند.

بزرگترین حضور دوست‌داران ورزش، به روزهای 28 و 29 آوریل سال 1995 برمی‌گردد، جایی که به ترتیب بیش از 150 هزار و 190 هزار نفر از طرفداران برای تماشای بازی‌های کشتی در این رانگرادو می دی حضور پیدا کرده بودند.

1- نارندرا مودی (Narendra Modi)

نارندرا مودی (Narendra Modi)

لیست بزرگترین ورزشگاه های جهان را با نارندا مودی به پایان می‌بریم؛ ورزشگاهی در قلب کشور هند که پیش‌تر با نام «سردار والابهای پاتل» شناخته می‌شد و حالا طرفداران، آن را «ورزشگاه موترا» صدا می‌زنند. بعد از بازسازی این مجموعه در سال 2020، حالا نارندرا مودی عنوان بزرگترین ورزشگاه دنیا و البته هند را با ظرفیت 132 هزار نفر یدک می‌کشد. مساحت کل این استادیوم چیزی در حدود 100 هکتار، معادل 32 زمین قوتبال المپیک است!

بهترین بیمارستان دنیا در سال 2022 در کدام کشور است؟ + معرفی 5 بیمارستان برتر جهان

بر خلاف مواردی که بالاتر به آنها اشاره کردیم، در این مجموعه بازی کریکت برگزار می‌شود و نارندرا مودی، تا به حال چندین مرتبه میزبان بازی‌های بین‌المللی کریکت از جمله جام های جهانی کریکت در سال‌های 1987، 1996 و 211 نیز بوده است.

بعد از بازسازی این ورزشگاه و تغییر نام آن به «استادیوم مودی» در سال 2021، مجموعه‌‌های دیگری هم به بزرگترین ورزشگاه دنیا اضافه شد تا از آن برای ورزش‌های دیگری مانند فوتبال، هاکی و فعالیت‌های دیگر نیز استفاده شود.

بزرگترین ورزشگاه های جهان ، میزبان همیشگی طرفداران دو آتشه!

شور و حال حاکم در ورزشگاه های بزرگ دنیا همیشه متفاوت از استادیوم‌های کوچک است و این موضوع، یک دلیل هم بیشتر ندارد: طرفداران دو آتشه‌ای که در هیچ شرایطی، تیم محبوب و مورد علاقه خود را تنها نمی‌گذارند. بسیاری از این افراد حتی با تهیه لباس‌ها، پرچم‌ها و نمادهای مخصوص تیم محبوب‌شان در ورزشگاه حاضر می‌شوند تا وفاداری خود را به تصویر بکشند.

اگر شما هم طرفدار تیم ورزشی محبوب‌تان هستید و به یاد لحظه‌های شیرینی که در ورزشگاه‌ها تجربه کرده‌اید می‌خواهید به یاد آنها باشید، احتمالا ماگ‌های هواداری با لوگوی تیم‌های مختلف برای شما جذاب خواهند بود.

[button color=”primary” size=”big” link=”https://ck.chavosh.org/click/edd82627-e732-4821-a40b-8ae6f62600e6″ icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده ماگ های هواداری در سایت اسپورتتو[/button]

5/5 (2 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا