محصولات برتر

بهترین بالش طبی چه ویژگی‌های دارد؟ + معرفی 5 مدل برتر بازار

اگر قصد خرید بهترین بالش طبی برای رفع درد گردن، کمر و … را دارید، در اینجا ضمن معرفی چند مدل برتر بازار، نگاهی به مزایا و معایب بالش های طبی خواهیم داشت.

بر خلاف تصور بسیاری از مردم، عدم استفاده از لوازم خواب مناسب یکی از دلایل اصلی درد کمر، گردن یا ستون فقرات در افراد مختلف است. شاید اگر شما هم از این بیماری‌ها رنج می‌برید، تصور کنید که علت اصلی آنها کم‌تحرکی است و کمتر به بالشی که هر شب زیر سر می‌گذارید، توجه داشته باشید.

همانند بسیاری از محصولات دیگر، بالش‌ها نیز در انواع مختلفی تولید می‌شوند و مدل طبی آنها به واسطه طراحی مهندسی و استفاده از متریال متفاوت، برای افرادی توصیه می‌شود که با مشکل درد مفاصل دست‌وپنجه نرم می‌کنند. اما یک بالش طبی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ داخل بالش طبی از چه موادی استفاد شده است و اصلا چرا باید از یک بالش طبی استفاده کنیم؟

بالش طبی

بالشتک طبی چیست

تفاوت اصلی بالشتک طبی با نمونه معمولی آن، طراحی هدفمند است. این محصولات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که درد را کمتر احساس کنید. به علاوه، در محصولات مختلف، مواد مورد استفاده در بخش داخلی متفاوت است؛ مانند پر، پشم، مموری فوم و … که هرکدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند.

مهم‌ترین ویژگی یک بالش طبی، شکل، طراحی و اندازه آن است که وقتی زیر سر قرار می‌گیرد، می‌تواند فشار وارده بر مهره‌های گردن و خود سر را به حداقل برساند.

در آن سو، بالشتک ها بیشتر برای رفع درد در ناحیه نشیمن‌گاه، ستون فقرات و کمر استفاده می‌شوند. البته، برخی از از بالشتک های طبی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از آنها در تقریبا هر شرایطی می‌توان استفاده کرد.

انواع بالش طبی

بر خلاف تصور شما، بالش های طبی در انواع بسیار متنوعی تولید شده‌اند. مثلا بالش زانو درد با قرار گرفتن بین دو زانو هنگام خواب، از ساییدگی هرچه بیشتر مفاصل شما جلوگیری خواهد کرد یا بالش های گردی که مخصوص نشستن هستند، برای افرادی طراحی شده‌اند که از درد کمر یا بیماری‌های دیگر رنج می‌برند و حتما باید در جایی بسیار نرم بنشینند.

بهترین لامپ هوشمند ارزان | 5 گزینه‌ی فوق‌العاده

بالش های بارداری، نوع دیگری از بالشتک های طبی است که حین خواب، زیر شکم فرد باردار قرار می‌گیرد تا احساس درد به حداقل برسد. بالش طبی گردن، تنگی نفس و کمر هم از دیگر محصولات پرفروش هستند.

اما بهترین بالش طبی موجود در بازار، بالش های مموری فوم یا اصطلاحا «هوشمند» هستند. این محصولات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که وقتی سر را روی آنها قرار می‌دهید، فرو رفته و حالت سر را به خود می‌گیرند تا علاوه بر پر کردن فضای خالی میان گردن و سر، خوابی بسیار راحت را برای شما رقم بزنند. بعد از خواب نیز بالش به حالت قبلی خود باز می‌گردد. گفتنی‌ست بالش های مموری فوم در استفاده طولانی‌مدت، تغییر شکل نخواهند داد.

مموری فوم

مزایای بالش طبی هوشمند

بالش های مموری فوم یا هوشمند، بهترین نوع این محصولات هستند و طراحی منحصربه‌فرد آنها می‌تواند خوابی لذت‌بخش را به شما هدیه کند. نخستین ویژگی این محصولات، انعطاف‌پذیری بالای آنهاست؛ به گونه‌ای که گرمای بدن را به خود جذب کرده و حالت آنها متناسب با وضعیت سر یا گردن شما تغییر می‌کند که در نتیجه آن، گردش خون در بدن افزایش پیدا خواهد کرد.

به علاوه، وقتی سر یا گردن شما در وضعیت درستی قرار بگیرند، فشار به شانه‌ها و مفاصل دیگر به حداقل می‌رسد و درد ناشی از آن کاهش پیدا خواهد کرد. این موضوع برای افرادی که هنگام خواب، خروپف می‌کنند یا مشکلات تنفسی دارند هم بسیار مهم است.

از دیگر مزایای بالش طبی هوشمند می‌توان به لطافت بالا و جلوگیری از چروک شدن پوست، پخش یکسان مایعات درون بدن و پف نکردن چشم‌ها هنگام خواب و همچنین کاهش آلودگی و عدم رشد باکتری‌های مختلف در سطح فوم (بر خلاف پارچه یا پنبه) اشاره کرد.

5 بهترین دستگاه اندازه گیری اکسیژن خون + راهنمای خرید

البته، محصولات گران‌تری هم در بازار هستند که واقعا «هوشمند» هستند و می‌توانند هنگام خواب، برای‌تان موسیقی آرام‌بخش پخش کنند!

نکاتی که قبل از خرید بالش طبی باید به آن توجه داشت

از آنجایی که بالش های طبی در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسند، انتخاب گزینه مناسب، واقعا سخت شده است. اگر محصولی که خریداری می‌کنید به اندازه کافی خوب نباشد، علاوه بر هدر رفتن پول، نتیجه‌ای که هنگام خواب می‌گیرید نیز کاملا برعکس خواهد بود. به هر صورت، نکات زیر پیش از انتخاب و خرید بالشتک طبی می‌تواند حسابی کارگشا باشد:

متریال مورد استفاده در بالش

بالش های ارتوپدی انواع مختلفی داشته و از لاتکس، ژل، پر، فیبر و مموری فوم ممکن در آنها استفاده می‌شود. در این میان، محصولاتی که با استفاده از مموری فوم تولید می‌شوند، بهتر از سایرین هستند چرا که هنگام خواب، شکل آنها متناسب با سر و گردن شما تغییر کرده و بعد از استفاده، دوباره به حالت اولیه برمی‌گردد. به علاوه، این بالش ها در طول زمان نازک یا شل نمی‌شوند.

بالش طبی بزرگ

سفتی یا نرمی بالش

یکی دیگر از مهم‌ترین موارد موقع انتخاب بهترین بالش طبی توجه به میزان سختی آن است. به صورت کلی لازم است بالش کمی سفت باشد، اما نه آنقدر سفت که گردن یا سر شما حین خواب آسیب ببیند! محصولات که با مموری فوم تولید شده‌اند، از این نظر باز هم بهترین گزینه هستند.

ضخامت بالش

اینکه سر شما موقع قرار گرفتن روی بالش در چه سطحی قرار می‌گیرد هم اهمیت زیادی دارد. اگر به دنبال بهترین بالش طبی برای دیسک گردن خود هستید، باید بدانید محصولی که بیش از اندازه باریک یا ضخیم است، گردن شما را در بدترین حالت ممکن قرار داده و می‌تواند مشکلات مربوط به دیسک گردن را تشدید کند. باز هم محصولات مموری فوم، بیشترین بازدهی را در این زمینه داشته و برای کاهش درد گردن مناسب هستند.

معرفی 5 نمونه‌ی بهترین سرم صورت

تنفس‌پذیری و جریان هوا

اگر جنس روکش بالش به گونه‌ای باشد که با قرار گرفتن سر بر روی آن، هوا جریان پیدا کند، گردن و سر خنک خواهد ماند و می‌توان خواب بهتری را تجربه کرد. در غیر این صورت، گرمای بیش از حد می‌تواند تاثیر منفی بر روی کیفیت خواب داشته باشد. برخی محصولات، روکشی پارچه‌ای یا پشمی دارند و حتی می‌توان روکش آنها را در ماشین لباسشویی شست.

بهترین مارک بالش طبی برای دیسک گردن

آلمان به عنوان یکی از برترین تولیدکننده‌های لوازم بهداشتی و سلامتی شناخته می‌شود و شرکت‌هایی مانند بیورر، امسیگ، مدیسانا و زیکلاس مد از بهترین برندهای بالش طبی هستند. از میان برندهای ایرانی نیز می‌تواند لایکو، نرم بافت و ژینورا را به عنوان بهترین مارک بالش طبی ایرانی معرفی کرد.

5- بالش طبی ژینورا مدل Ortho

بالش طبی ژینورا مدل Ortho

[button color=”primary” size=”big” link=”https://affstat.adro.co/click/7c874724-3925-4993-81a2-a41eb3eb9af0″ icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده بالش ژینورا مدل Ortho در دیجی کالا[/button]

4- بالش طبی گردن ماتینا کد 2021

بالش طبی ماتینا کد 2021

[button color=”primary” size=”big” link=”https://affstat.adro.co/click/60104b7e-e20b-4bd8-b7c5-fc74edcd3174″ icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده بالش طبی ماتینا کد 2021 در دیجی کالا[/button]

3- بالش طبی کلاسیک آکسون Axon Classic

بالش طبی کلاسیک آکسون Axon Classic

[button color=”primary” size=”big” link=”https://ck.chavosh.org/click/dcbcce40-c4a0-44f0-ac5f-133e177eb8e4″ icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده بالش طبی کلاسیک آکسون Axon Classic در پیلتن شاپ[/button]

2- بالش طبی ورونیکای مدل کلاسیک

بالش طبی ورونیکای مدل کلاسیک

[button color=”primary” size=”big” link=”https://affstat.adro.co/click/e145622b-2add-4190-851f-3d91a8441f0f” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده بالش طبی ورونیکای مدل کلاسیک در دیجی کالا[/button]

1- بالش طبی ویسکوتکس مدل Classic 1

بالش طبی ویسکوتکس مدل Classic 1

[button color=”primary” size=”big” link=”https://affstat.adro.co/click/b190777f-bfac-4f33-b1ec-0dba9c4292e5″ icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده بالش ویسکوتکس مدل Classic 1 در دیجی کالا[/button]

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا