محصولات برتر

بهترین دستگاه فشار خون چه ویژگی‌هایی دارد؟ + معرفی 5 مدل برتر

در راهنمای خرید بهترین دستگاه فشار خون می‌خواهیم در کنار معرفی 5 مورد از برترین محصولات، شما را با انواع فشارسنج ها، ویژگی‌های آنها، بهترین برندها و طرز استفاده از دستگاه فشار خون آشنا کنیم.

فشار خون بالا یکی از بیماری‌های خطرناکی است که بسیاری از افراد جامعه از آن رنج می‌برند و حتی ممکن است از آن بی‌خبر باشند. اگر فشار خون کنترل نشود، خطراتی جدی از جمله سکته و حمله‌های قلبی را به همراه خواهد داشت. هرچند، خبر خوب این است که مردم با تهیه دستگاه فشار خون می‌توانند اطلاعات مفیدی از وضعیت سلامتی خود به دست آورده و از بروز بسیاری از مشکلات، جلوگیری کنند. اما دستگاه فشارسنج چیست و چرا وجود آن در هر خانه‌ای توصیه می‌شود؟ بهترین دستگاه فشار خون چه ویژگی‌هایی دارد؟

دستگاه فشار سنج چیست و چگونه کار می‌کند؟

وظیفه اصلی فشار سنج، اندازه‌گیری دقیق فشار خون در بدن است. بدین منظور، یک کاف دور بازو یا مچ بسته شده و داخل آن با هوا پر می‌شود؛ سپس جریان خون در آن نقطه محدود شده و بسته به سیستمی که دستگاه از آن استفاده می‌کند، قادر است میزان دقیق فشار خون را تعیین کند.

انواع فشار سنج

این دستگاه‌ها که یکی از ساده‌ترین اما کاربردی‌ترین وسایل در علم پزشکی هستند، مدل‌های مختلفی دارند. در ادامه به صورت جداگانه در موردانواع فشار سنج ها صحبت می‌کنیم.

فشارسنج جیوه ای

این مدل از فشار سنج ها، از قدیمی‌ترین محصولات هستند و دقت بالایی هم دارند. برای اندازه‌گیری فشار خون با این دستگاه از جیوه استفاده می‌شد، به این صورت ابتدا یک کاف دور دست پیچیده شده و باد می‌شود، سپس تغییرات هوا در کاف، سطح جیوه را در نشانگر آن تغییر می‌دهد که از روی اعداد مربوطه می‌تواند فشار را اندازه گرفت. نکته مهم، لزوم قرارگیری کاف در سطحی یکسان با قلب است و به همین علت است که اکثر کاف دور بازو بسته می‌شود.

این روزها از فشارسنج های جیوه ای به دلیل امکان آلوده کردن محیط و همچنین وزن بالا، کمتر استفاده می‌شود.

معرفی 5 مورد از بهترین یو پی اس ها

فشارسنج عقربه ای

متدوال‌ترین نوع فشارسنج ها، مدل عقربه‌ای آنهاست که در بسیاری از مراکز پزشکی و بیمارستان‌ها می‌توان آنها را مشاهده کرد. این وسایل به خاطر دقت بالا و سادگی در استفاده، کارایی زیادی دارند، اما لازم است شیوه کار کردن با آنها و خواندن درست اعداد را بلد باشید. همانند مدل جیوه‌ای، در این فشارسنج هم یک کاف دور بازو بسته شده و به وسیله یک پمپ بادی کوچک که «پوآر» نام دارد، هوا را داخل کاف می‌فرستند؛ سپس فنری که در آن کار گذاشته شده، عقربه فشارسنج را به حرکت درآورده و فشار خون را مشخص می‌کند.

دستگاه فشار خون عقربه ای قیمت پایین‌تری در مقایسه با دیگر محصولات موجود در بازار داشته و به آسانی می‌تواند آن را همراه خود داشته باشید. همچنین باید از این دستگاه به‌خوبی مراقبت کنید چرا که وارد آمدن هرگونه ضربه به فشارسنج می‌تواند عملکرد آن را مختل کند.

فشارسنج دیجیتال

فشار سنج های دیجیتالی، محبوب‌ترین نوع آنها هستند و به خاطر عملکرد خودکار و اندازه‌گیری و نمایش فشار خون بدن به صورت دیجیتالی، گزینه‌ای ایده‌آل برای خرید محسوب می‌شوند. این دستگاه‌ها در دو نوع مچی و بازویی به فروش می‌رسند. اندازه کاف در این مدل مچی کوچکتر است و فشارسنج نیز روی آن قرار می‌گیرد، در حالی که مدل بازویی مشابه مدل‌های عقربه‌ای و جیوه‌ای بوده و فقط پمپ باد دستی از آن حذف شده است.

نکته مهم در مورد فشارسنج دیجیتالی، سیستم اتوماتیک آن است؛ این یعنی دیگر خبری از اشتباهات انسانی مانند تنظیم نادرست باد یا خواندن اشتباه اطلاعات نخواهد بود. برخی مدل‌های جدیدتر حتی یک بلندگو هم دارند که به زبان فارسی، میزان فشار خون و طبیعی بودن یا نبودن آن را بیان می‌کند. هرچند، قیمت فشارسنج دیجیتالی در مقایسه با محصولات مشابه، کمی بالاتر است.

ویژگی های یک فشار سنج خوب

فشارسنج بازویی بهتر است مچی؟

فارغ از اینکه از کدام مدل استفاده می‌کنید، محلی که کاف روی آن قرار می‌گیرد باید با قلب شما در یک سطح باشد تا اندازه‌گیری فشار خون به‌درستی انجام شود. از آنجایی که شاید طرز صحیح استفاده از فشار سنج مچی برای افراد مسن سخت باشد، مدل بازویی برای آنها مناسب‌تر است.

معرفی 5 مورد از بهترین ساعت های هوشمند

دقت بالا در اندازه‌گیری

مهم‌ترین نکته‌ای که پیش از خرید دستگاه فشار خون باید به آن توجه کنید، دقت و توانایی دستگاه در اندازه‌گیری فشار خون است. از آنجایی که این روزها محصولات متفرقه و ارزان‌قیمت زیادی در بازار به فروش می‌رسد، مطمئن شوید فشارسنجی که می‌خرید، توانایی لازم را دارد.

اندازه کاف

اگر کاف فشارسنج بیش از حد بزرگ یا کوچک باشد، اصلا نمی‌توان روی اطلاعاتی که دستگاه نشان می‌دهد حساب باز کرد!  کاف‌ها با اندازه بین 22 تا 44 سانتی‌متر تولید و به فروش می‌رسند تا افرادی که بازوهای بزرگتری دارند هم قادر به اندازه‌گیری فشار خون خود باشند.

حافظه

تا قبل از عرضه فشارسنج های دیجیتالی، کاربرانی که لازم بود وضعیت آنها در طول روز به صورت دقیق بررسی شود، مجبور بودند عدد مربوط به فشار خون را به همراه ساعت و تاریخ یادداشت کنند. اما حالا بسیاری از دستگاه های فشار خون دیجیتال با بهره‌گیری از حافظه داخلی، اطلاعات را با ذکر تمام جزئیات در حافظه خود ذخیره می‌کنند. برخی دستگاه‌ها حتی ثبت اطلاعات مربوط به چندین نفر به صورت جداگانه را هم ممکن کرده‌اند تا در خانه‌هایی که چند نفر از یک دستگاه استفاده می‌کنند، قادر هب ثبت اطلاعات باشند.

فشارسنج سخنگو

فشارسنج های دیجیتالی معمولا یک نمایشگر هم دارند که اطلاعات بسیاری را نشان می‌دهد. مطمئن شوید دستگاهی را می‌خرید که صفحه نمایش بزرگی دارد و اطلاعات آن برای شما خواناست. به علاوه، با خرید دستگاه فشار خون سخنگو بسیاری از مشکلات مانند اطلاع از عدد مربوط به فشار حل می‌شوند!

امکان استفاده با باتری

امکان کار کردن با باتری، یک ویژگی مثبت برای دستگاه های فشارسنج محسوب می‌شود؛ این یعنی اگر به هر دلیلی به منبع برق دسترسی نداشتید، می‌توانید فشار خون را اندازه‌گیری کنید.

بهترین دستگاه پولیش خودرو + معرفی 5 مدل برتر بازار

اتصال به گوشی و کامپیوتر

نوع پیشرفته‌تری از فشارسنج های دیجیتالی، از سیستم بلوتوث بهره برده و به کاربران اجازه می‌دهند تا با اتصال به گوشی و کامپیوتر، اطلاعات خود را به صورت الکترونیکی مشاهده کنند. قیمت این دستگاه‌ها بسیار بالاتر از مدل‌های معمولی است.

نحوه استفاده از فشار سنج

اگر قصد تهیه یکی از این دستگاه‌ها را دارید، حتما باید با شیوه استفاده از دستگاه فشار خون آشنا باشید.

برای گرفتن بهترین نتیجه، دست را روی میز یا سطحی بدون تحرک قرار دهید؛ سپس بازوبند را دو انگشت بالاتر از آرنج و موازی قلب ببندید. دقت کنید که کش کاف، سفت یا شل نباشد. همچنین توصیه می‌شود که این کار را به صورت نشسته روی صندلی انجام دهید و آرنج هم زاویه‌ای 90 درجه‌ای داشته باشد.

توجه داشته باشید که اندازه‌گیری پشت‌سرهم فشار خون، نتایج درستی را به همراه ندارد. به علاوه، قبل از انجام کار نباید مشروبات الکلی، دخانیت، غذاهای سنگین و بسیار چرب و … را مصرف کرده باشید.

فشار سنج چه مارکی خوبه؟

از آنجایی که اندازه‌گیری درست فشار خون اهمیت زیادی برای بیماران و پزشکان دارد، حتما باید دستگاهی را تهیه کرد که توسط شرکت معتبری ساخته شده باشد. در این میان، گلامور، بیورر، امرن، لایف، زیکلاس مد و رزمکس از تولیدکنندگان بهترین دستگاه فشار خون هستند.

5- فشارسنج بازویی دیجیتالی زیکلاس مد Zyklusmed B02

فشارسنج بازویی دیجیتالی زیکلاس مد Zyklusmed B02

[button color=”primary” size=”big” link=”https://ck.chavosh.org/click/3b709833-213c-4e43-95d5-f870c6a20562″ icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده فشارسنج زیکلاس مد Zyklusmed B02 در پیلتن شاپ[/button]

4- فشارسنج بازویی گلامور Glamor TMB-1112

فشارسنج بازویی گلامور Glamor TMB-1112

[button color=”primary” size=”big” link=”https://ck.chavosh.org/click/630d8d1b-24a1-46ce-8b63-f8bf13c105ff” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده فشارسنج گلامور Glamor TMB-1112 در پیلتن شاپ[/button]

3- فشارسنج سخنگوی رزمکس مدل CF175F

فشارسنج سخنگوی رزمکس مدل CF175F

[button color=”primary” size=”big” link=”https://affstat.adro.co/click/7ccf724f-c219-4f8c-a4f7-ee58a15d863d” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده فشارسنج رزمکس CF175F در دیجی کالا[/button]

2- فشار سنج بیورر مدل BM 85

فشار سنج بیورر مدل BM 85

[button color=”primary” size=”big” link=”https://affstat.adro.co/click/e51f0506-fcd7-44c0-b45f-8ea7bedd3a8c” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده فشار سنج بیورر BM 85 در دیجی کالا[/button]

1- فشارسنج دیجیتال امرن مدل HBP-1120

فشارسنج دیجیتال امرن مدل HBP-1120

[button color=”primary” size=”big” link=”https://affstat.adro.co/click/f236684b-d4dd-4ce6-bafb-9283f5ca6079″ icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده فشارسنج امرن HBP-1120 در دیجی کالا[/button]

5/5 (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا