کتاب های برتر

5 نمونه‌ی بهترین کتاب کسب و کار | با این کتاب‌ها کسب‌وکارتان را شروع کنید

با آگاهی و داشتن دانش پیرامون کسب و کار، سرعت رشد کسب‌وکارها در سال‌های اخیر نسبت به دهه‌های قبل بسیار افزایش داشته‌است. امروز استارتاپ‌ها با سرعت بسیار بیشتری نسبت به 50 سال پیش به شرکتی بزرگ تبدیل می‌شوند. در دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم، تعداد کسب و کارهایی که پس از مدتی فعالیت به موفقیت می‌رسند بسیار بیشتر از دهه‌های قبل است و همین باعث شده که امیدواری بسیاری از استارتاپ‌ها برای رسیدن به موفقیت افزایش پیدا کند. اگر به‌تازگی کسب‌وکارتان را برپا کرده‌اید یا این‌که قصد دارید در آینده‌ای نزدیک کسب‌وکاری برای خود تدارک ببینید، پیشنهاد می‌کنم چند کتاب عالی در مورد رشد کسب و کار بخوانید تا با آگاهی بیشتر وارد دنیای کسب و کار شوید. در همین راستا در ادامه چند نمونه‌ی بهترین کتاب کسب و کار را با هم بررسی خواهیم کرد. سعی می‌کنیم بهترین کتاب‌های شروع کسب و کار که محبوبیت زیادی در ایران دارند و البته تا حد زیادی ثابت‌شده هستند را معرفی کنیم.

بهترین کتاب کسب و کار

5- مربی تریلیون دلاری

کتاب مربی تریلیون دلاری

در هر زمینه‌ای که نگاه کنیم، می‌توانیم افراد یا گروه‌هایی را ببینیم که در اوج آن زمینه قرار دارند. کسی که وارد دنیای فلسفه شود، می‌تواند ببیند فیلسوف‌هایی را که به اوج فلسفه رسیده‌اند، کسی که وارد دنیای ادبیات شود، می‌تواند ببیند شاعران بزرگی را که در قله‌ی ادبیات قرار دارند، به همین ترتیب کسی که وارد دنیای کسب و کار شود، می‌تواند ببینید افراد یا گروه‌ها یا برندهایی را که به قله‌ی کسب و کار رسیده‌اند و بیشترین سود را دریافت کرده‌اند. از نمونه‌های‌ بهترین کسب‌وکارهای تاریخ می‌توان به گوگل، اپل و آمازون اشاره کرد.

آگاهی از روش‌های کار مدیران این کسب‌وکارها و شرکت‌های بزرگ می‌تواند به ما کمک کند که اصولی پیش برویم و توقع داشته باشیم که در درازمدت به موفقیتی ملموس دست پیدا کنیم. کتاب مربی تریلیون دلاری کتابی از چند نویسنده است که تجربه‌ها و اصول کاری بیل کمپل را گرد آورده‌اند. بیل کمپل از بزرگان دنیای مدیریت و کسب و کار بود. او برای چند دهه با شرکت‌هایی بزرگ از جمله گوگل و اپل کار کرد و نقشی بزرگ در پیشرفت آن‌ها داشت. او همچنین رابطه‌ای مثبت با افراد مشهوری همچون استیو جابز و لری پیج داشت و بی‌شک دانسته‌ها و دانش‌اش به هر کسی در دنیای کسب و کار کمک می‌کنند. در کتاب مربی میلیون دلاری با دانسته‌های این فرد موفق در قالب مصاحب با 80 نفر از نزدیکان او آشنا می‌شوید.

این کتاب 205 صفحه‌ای را هادی بهمنی به فارسی برگردانده و نشر نوین آن را منتشر کرده‌است.

[button color=”red” size=”medium” link=”https://nashrenovin.ir/product/trillion-dollar-coach-leadership-playbook/?ref=39″ icon=”” target=”true” nofollow=”true”]دانلود رایگان چند صفحه‌ی اول و خرید کتاب[/button]

4- کتاب صفر به یک

کتاب شروع کسب و کار

اگر قصد راه‌اندازی استارتاپ دارید و به‌دنبال کتابی برای شروع کسب و کار هستید، بی‌شک یکی از بهترین کتاب‌هایی که می‌توانید از آن استفاده کنید، همین کتاب صفر به یک است. این کتاب را پیتر تیل نگاشته، کسی که از بنیانگذاران اولیه‌ی فیسبوک است و در دو دهه‌ی اخیر همواره از او به‌عنوان یکی از بهترین و موفق‌ترین کارآفرینان یاد می‌کنند.

صفر به یک نشان می‌دهد که خلق راه نو بهتر از پیروی از الگوی ازپیش‌ساخته‌شده است. این کتاب همچنین راهنمایی عالی برای تبدیل یک کسب‌وکار کوچک و تازه‌تأسیس‌شده به شرکتی بزرگ است. کتاب صفر به یک در واقع نشان‌مان می‌دهد که شرکت‌های بزرگ از همان ابتدا بزرگ نبودند و همچنین به ما آموزش می‌دهد که چگونه می‌توانیم از شرکتی کوچک و چگونه حتی از «هیچ» به شرکتی بزرگ و موفق تبدیل شویم. بد نیست بدانید که مارک زاکربرگ – مدیر فیسبوک – و همچنین ایلان ماسک – مدیر اسپیس‌ایکس و تسلا – بسیار از این کتاب تعریف کرده‌اند و بارها تأکید کرده‌اند که برای موفقیت در کسب و کار باید این کتاب پیتر تیل را مطالعه کرد. در ضمن، این کتاب از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز است.

[button color=”red” size=”medium” link=”https://nashrenovin.ir/product/%D8%B5%D9%81%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%DB%8C%DA%A9%D8%9B-%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A7%D9%BE%E2%80%8C%D9%87%D8%A7/?ref=39″ icon=”” target=”true” nofollow=”true”]دانلود رایگان چند صفحه‌ی اول و خرید کتاب[/button]

3- کتاب هرگز سازش نکنید

بهترین کتاب کسب و کار

زندگی به‌طور کلی پر است از گفت‌وگو و از همین رو کسانی که هنر گفت‌وگو یا مذاکره را به‌خوبی می‌دانند، معمولاً زندگی بهتری دارند. کسب و کار هم چنین وضعیتی دارد. در کسب و کار هم باید با مذاکره به‌خوبی آشنا باشید. کسی که مذاکره‌کننده‌ی خوبی‌ست، کسی‌که می‌داند چگونه گفت‌وگو کند، حتی می‌تواند کالاها را با قیمتی بالا بفروشد و می‌تواند کالاها را با کمترین قیمت بخرد!

مذاکره‌‌کننده‌ی حرفه‌ای همواره یک گام از افراد معمولی جلوتر است، این نکته را با مثال‌های مختلف در کتاب هرگز سازش نکنید اثر کریس واس درخواهید یافت. در واقع ما همواره مذاکرات‌مان برای به‌دست‌آوردن خواسته‌های‌مان است و کسی که مذاکره‌کننده‌ای حرفه‌ای است، معمولاً در پایان مذاکره چیزهای زیادی به دست می‌آورد و به خواسته‌هایی که از همان ابتدا داشت می‌رسد.

نکته‌ی مثبت این است که کریس واس برای دو دهه در FBI فعالیت داشته و تجربه‌های مختلفش را در این کتاب با ما به اشتراک گذاشته‌است. این کتاب نه‌تنها از نمونه‌های بهترین کتاب کسب و کار بلکه از بهترین کتاب‌ها برای داشتن زندگی بهتر است.

[button color=”red” size=”medium” link=”https://nashrenovin.ir/product/never-split-the-difference-negotiating-as-if-your-life-depended-on-it/?ref=39″ icon=”” target=”true” nofollow=”true”]دانلود رایگان چند صفحه‌ی اول و خرید کتاب[/button]

2- کتاب بازی بی‌نهایت

بهترین کتاب کسب و کار

سایمون سینک پس از آن‌که با دو کتاب موفق و پرفروش ثابت کرد که نویسنده‌ای قهار و با دانش است، کتابی جدید نوشت و منتشر ساخت، کتابی با عنوانی جالب که راه‌های موفقیت در دنیای کسب و کار را به خواننده نشان می‌دهد.

این کتاب می‌گوید که دنیای کسب و کار با مثلاً دنیای فوتبال و هر بازی دیگری که انتهایی دارد یکی نیست. شما در فوتبال از دقیقه‌ی 1 تا 90 فرصت دارید که برنامه‌ها را اجرا کنید، اما پس از پایان بازی دیگر چالشی در فوتبال سرراه‌تان نیست، اما کسب کار به‌نوعی بازی بی‌نهایت است، یعنی انتهایی ندارد و هر آن باید منتظر چالشی جدید باشید. لازم است که آگاهی و مهارت لازم را برای رویارویی با این چالش‌ها داشته باشید. همچنین در بازی بی‌نهایتِ کسب و کار، همواره قوانین ثابت نیستند و افزون بر این بازیکنان و رقبا هم همواره ثابت نیستند!

بی‌تردید این کتاب سایمون سینک از نمونه‌های بهترین کتاب کسب و کار است و به‌خوبی می‌تواند به هر کسی که در دنیای کسب و کار فعال است، نگاهی تازه ارائه کند و به او کمک کند که دنیای کسب و کار را از زاویه‌ای تازه بنگرد و روش‌ها، فوت‌وفن‌ها، شگردها و مهارت‌هایی تازه و متفاوت برای مواجهه با چالش‌ها در پیش گیرد.

[button color=”red” size=”medium” link=”https://nashrenovin.ir/product/the-infinite-game-book-simon-sinek/?ref=39″ icon=”” target=”true” nofollow=”true”]دانلود رایگان چند صفحه‌ی اول و خرید کتاب[/button]

1- کتاب شیوه‌ی گرگ

کتاب شیوه گرگ

کتاب‌هایی که در بالا به‌عنوان کتاب‌هایی مفید برای شروع کسب و کار معرفی شدند، عمدتاً کتاب‌هایی تَک‌بُعدی بودند – یعنی روی یک موضوع متمرکز بودند – اما کتاب شیوه‌ی گرگ هم در مورد روش‌های مذاکره است، هم برای آغاز کسب و کار و روش‌های فروش مناسب است و هم البته نویسنده‌ی آن کسی است که از جنجالی‌ترین و مشهورترین کارآفرین‌ها و مدیرهای کل جهان است.

فیلم گرگ وال‌استریت زندگیِ جوردن بلفورت – نویسنده‌ی همین کتاب شیوه‌ی گرگ – را نشان می‌دهد. احتمالاً این فیلم را با بازی عالیِ دیکاپریو دیده‌اید. فیلم نشان می‌دهد که چگونه جوردن بلفورت با هوش بالایش، با توانایی عالی‌اش در گفت‌وگو و با مهارتش در متقاعدسازی دیگران، به یکی از ثروتمندترین افراد آمریکا تبدیل شد.

کتاب شیوه‌ی گرگ اصول، راهنماها، دستورها و در کل دانش و تجربه‌ی جوردن بلفورت در راستای متقاعدسازی و ترغیب دیگران برای خرید را نشان می‌دهد. این کتاب همچنین راهنمایی عالی برای تبدیل‎شدن به فروشنده‌ای قهار و ماهر است. در مجموع تقریباً محال است کسی را پیدا کنید که اهل مطالعه در مورد کتاب‌های کسب و کار باشد و این کتاب جذاب را مطالعه نکرده‌باشد. اگر تا کنون این کتاب را مطالعه نکرده‌اید، حتماً آن را در اولین اولویت‌ها قرار دهید. درس‌های زیادی از آن خواهید آموخت.

[button color=”red” size=”medium” link=”https://nashrenovin.ir/product/way-wolf-straight-selling-persuasion-influence-book-jordan-belfort/?ref=39″ icon=”” target=”true” nofollow=”true”]دانلود رایگان چند صفحه‌ی اول و خرید کتاب [/button]

5/5 (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا