محصولات برتر

بهترین چرخ خیاطی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ + معرفی 5 مدل برتر

این روزها کسب‌وکارهای خانگی حسابی رونق پیدا کرده‌اند و همه تلاش می‌کنند تا با آموختن هنرهای مختلف، بدون بیرون رفتن از خانه مشغول کسب درآمد شوند. یکی از این هنرها، خیاطی و دوخت‌ودوز است؛ هنر ارزشمندی که با استفاده از آن می‌توانید در کنار کسب درآمد، برای خود و نزدیکان‌تان نیز لباس بدوزید. اگر به این هنر علاقه دارید و می‌خواهید فعالیتی حرفه‌ای در خانه داشته باشید، با ما همراه شوید تا بهترین چرخ خیاطی بازار و ویژگی‌های مهم آن را بیان کنیم.

چرخ خیاطی از پرکاربردترین وسایل در صنعت لباس و مد است و اگر بتوانید کار کردن با آن را یاد بگیرید، بسیاری از هزینه‌ها از جمله تهیه لباس، روبالشتی، پرده و … کاهش پیدا خواهد کرد. از چرخ خیاطی حتی برای کارهای ساده‌تری مثل دوخت زیپ، کوتاه کردن قد لباس و … هم می‌توان استفاده کرد. اما ویژگی های چرخ خیاطی درجه یک چیست و چگونه می‌توانیم بهترین برند بازار را خریداری کنیم؟

انواع چرخ خیاطی

کاربردهای چرخ خیاطی بسیار زیاد است و همین موضوع هم باعث شده تا سازندگان، محصولات متفاوتی را برای تخصص‌های گوناگون تولید کنند. مثلا دستگاهی که صرفا برای دوخت لباس طراحی شده، شاید توانایی لازم برای دوخت ملحفه یا پتو را نداشته باشد. یا حتی برخی چرخ های خیاطی مخصوص گلدوزی هستند و امکانات مخصوص به خود را دارند. گفتنی‌ست فارغ از نوع چرخ خیاطی، از هرکدام از مدل‌هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، در خانه می‌توانید استفاده کنید.

چرخ خیاطی دستی

ساده‌ترین و البته قدیمی‌ترین نوع چرخ های خیاطی، مدل دستی است که برای استفاده از دوخت‌ودوز با آن لازم است اهرمی مکانیکی را با دست خود بچرخانید. این چرخ‌ها برنامه‌های زیادی ندارند و قیمت آنها هم به مراتب پایین‌تر است.

بهترین پرینتر لیزری بازار + معرفی 5 مدل برتر در ایران

چرخ خیاطی برقی

نوع پیشرفته‌تر این دستگاه‌ها، چرخ خیاطی برقی است که یک موتور دارد و برای استفاده از آن لازم است پای خود را روی پدال فشار دهید تا سوزن چرخ برای دوخت‌ودوز به حرکت درآید. تنوع قیمتی چرخ خیاطی های برقی بسیار زیاد است و نوع ارزان‌تر آنها می‌تواند گزینه مناسبی برای استفاده در خانه باشد.

چرخ خیاطی صنعتی

این‌ها پیشرفته‌ترین نوع چرخ های خیاطی هستند که بیشتر در کارگاه‌های تولیدی و مجموعه‌های بزرگ استفاده می‌شوند و قابلیت‌های خودکار آنها در دوخت، امکان تولید با سرعت بالا را امکان‌پذیر می‌کند. قطعات مورد استفاده در چرخ های خیاطی، اغلب از فلز و استیل هستند و باعث می‌شوند که وزن چرخ افزایش پیدا کند.

چرخ خیاطی دیجیتال

اگر بخواهیم بهترین چرخ خیاطی از نظر کارایی را معرفی کنیم، چرخ های دیجیتال بهترین نوع هستند. فناوری مورد استفاده در این دستگاه‌ها به شما اجازه اتصال به کامپیوتر و استفاده از الگوهای حرفه‌ای در نرم‌افزارها را داده و حتی می‌توانید آنها را روی کارت حافظه هم ذخیره کنید تا در آینده مشکلی در استفاده از آنها وجود نداشته باشد. قیمت چرخ خیاطی دیجیتال در مقایسه با مدل‌های دیگر، بسیار بالاتر است.

ویژگی های چرخ خیاطی درجه یک

حالا که با انواع چرخ خیاطی آشنا شدیم، بهتر است کمی هم در مورد ویژگی های چرخ خیاطی درجه یک صحبت کنیم.

توانایی دوخت

مهم‌ترین مورد در انتخاب بهترین چرخ خیاطی، توجه به توانایی آن در دوختن است. سعی کنید دستگاهی را تهیه کنید که سوزنی قوی داشته باشد و بتواند انواع پارچه‌های ضخیم‌تر را هم بدوزد. به علاوه، تنوع در برنامه‌های دوخت هم اهمیت زیادی دارد؛ برخی دستگاه‌‌ها علاوه بر کارهای ساده، تزئین لباس و انجام کارهای پیچیده‌تری مانند گلدوزی و حاشیه‌دوزی را هم ممکن می‌کنند.

بهترین دستگاه فشار خون چه ویژگی‌هایی دارد؟ + معرفی 5 مدل برتر

وزن و اندازه

به صورت کلی، هرچقدر وزن یک چرخ خیاطی بیشتر باشد یعنی در آن از مواد فلزی و باکیفیت‌تری استفاده شده است و دستگاه طول عمر بالاتری خواهد داشت. در مورد اندازه، چرخ های دستی معمولا اندازه کوچکی دارند و از آنها در هر جایی می‌توان استفاده کرد؛ اما چرخ های صنعتی یا بعضی از مدل های برقی همراه با میز مخصوص به دست مصرف‌کنندگان می‌رسند. پس هنگام خرید، حتما به اندازه چرخ و اتاقی که می‌خواهید دستگاه را در آن قرار دهید، توجه داشته باشید.

صدا

ویژگی دیگر یک چرخ خیاطی خوب خانگی، صدای پایین است. برخی از دستگاه‌ها به خاطر داشتن دینام، صدای بلندی دارند و استفاده از آنها در محیط خانه حسابی می‌تواند آزاردهنده باشد. به همین دلیل بهتر است سراغ دستگاه‌های بدون صدایی بروید که اصطلاحا ماکو گرد نام دارند.

تنظیم موقعیت سوزن

برخی چرخ های حرفه‌ای‌تر، این امکان را به شما می‌دهند که بتوانید موقعیت سوزن را متناسب با نیازی خود تنظیم کنید. این ویژگی هنگام دوخت پارچه‌های ضخیم‌تر بسیار مفید باشد.

سوزن نخ اتوماتیک

دستگاه هایی که کارایی و قیمت بالاتری دارند، به مکانیسم خودکار سوزن نخ‌کن مجهز هستند تا به واسطه آن، دیگر نیازی به انجام دستی کارها و صرف دقت و تلاش فراوان نباشد.

سرعت

این مورد شاید بیشتر برای افرادی اهمیت داشته باشد که در کار خود حرفه‌ای هستند. با این حال، سرعت بالا از ویژگی های یک چرخ خیاطی درجه یک است. میانگین سرعت دستگاه‌های صنعتی چیزی بین هزار تا 5 هزار کوک در دقیقه است و شاید این میزان برای کارهای خانگی مهم نباشد. با این حال اگر در تولیدی کار می‌کنید یا مغازه دارید، سرعت بالاتر را مد نظر داشته باشید.

معرفی 5 نمونه‌ی بهترین سرم صورت

البته، موارد دیگری هم در انتخاب چرخ خیاطی خانگی خوب دخیل هستند که بهتر است هنگام خرید، آنها را هم مد نظر قرار داشته باشید؛ مثل قابلیت تنظیم کشش نخ، بالابرنده قرقره، مجهز به نگهدارنده قابل تنظیم، مجهز به بازوی آزاد، جا دکمه زن تک مرحله‌ای، ضمانت‌نامه معتبر و خدمات پس از فروش.

بهترین چرخ خیاطی خانگی

برخی فکر می‌کنند برای خرید بهترین چرخ خیاطی خانگی باید پول خیلی زیادی پرداخت کرد. اگرچه محصولات باکیفیت و پیشرفته بازار قیمت بالایی دارند، ولی قیمت چرخ خیاطی های ایرانی باکیفیت، در مقایسه با نمونه‌های خارجی، بسیار مناسب است. سینگر، کاچیران، ژانومه و مارشال از بهترین مارک های چرخ خیاطی هستند.

5- چرخ خیاطی جانتک مدل k310

چرخ خیاطی جانتک مدل k310

[button color=”primary” size=”big” link=”https://affstat.adro.co/click/d6e4284d-b726-46e3-a2b8-f588f97c50f6″ icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده چرخ خیاطی جانتک k310 در دیجی کالا[/button]

4- چرخ خیاطی وترون مدل SPW

چرخ خیاطی وترون مدل SPW

[button color=”primary” size=”big” link=”https://affstat.adro.co/click/d7ca2dba-f914-42dc-b76d-f27b67661ee9″ icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده چرخ خیاطی وترون SPW در دیجی کالا[/button]

3- چرخ خیاطی مارشال مدل 11000s max

چرخ خیاطی مارشال مدل 11000s max

[button color=”primary” size=”big” link=”https://affstat.adro.co/click/2f270e30-9f6e-460e-a147-12c1813b3fba” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده چرخ خیاطی مارشال 11000s max در دیجی کالا[/button]

2- چرخ خیاطی کاچیران مدل elizabet 420

چرخ خیاطی کاچیران مدل elizabet 420

[button color=”primary” size=”big” link=”https://affstat.adro.co/click/b3fbc923-0412-4e36-8d87-ceb8455cdd77″ icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده چرخ خیاطی کاچیران elizabet 420 در دیجی کالا[/button]

1- چرخ خیاطی ژانومه مدل JH1512

چرخ خیاطی ژانومه مدل JH1512

[button color=”primary” size=”big” link=”https://affstat.adro.co/click/3f3f4106-d5bd-4d22-8318-a52a8232fa98″ icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده چرخ خیاطی ژانومه JH1512 در دیجی کالا[/button]

5/5 (2 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا