محصولات برتر

بهترین تشک برقی کدام است؟ بررسی مزایا و معایب + معرفی 5 مدل برتر

بسیاری از افراد می‌گویند خستگی یا تحرک پایین، از دلایلی هستند که باعث می‌شود شب‌هنگام نتوانید خوابی شیرین را تجربه کنید. بعضی افراد حتی علت بدن دردهای شبانه را در فعالیت‌هایی که طی روز انجام داده‌اند، جستجو می‌کنند. اگرچه همه این مسائل می‌توانند درست باشند، اما واقعیت این است که اغلب این افراد تشک راحتی ندارند که روی آن بخوابند! اگر شما هم جزو همین دسته هستید، امروز می‌خواهیم شما را با تشک های برقی و فواید آنها آشنا کنیم تا برای همیشه از شر بی‌خوابی‌های شبانه خلاص شوید! در این مقاله همچنین بهترین تشک برقی در بازه‌های قیمتی مختلف را معرفی خواهیم کرد.

تشک های برقی از بهترین محصولاتی هستند که در کنار راحت‌تر کردن خواب، می‌توانند به درمان بسیاری از بیماری‌های فیزیکی هم کمک کنند. اما تشک برقی چیست و چه فایده‌ای دارد؟

تشک برقی چیست؟

تشک برقی در واقع یک زیرانداز مشابه تشک‌های دیگر است که در آن از المنت‌های برقی برای گرم شدن تشک استفاده می‌شود. برای تامین انرژی مورد نیاز، معمولا این تشک‌ها یک دوشاخه با سیمی بلند دارند که مستقیما به برق شهری وصل می‌شود.

از آنجایی که سرما در فصول پاییز و زمستان باعث درد گرفتن بدن و استخوان‌ها می‌شوند، قابلیت گرم کردن نقطه‌ای تشک تا دمای دلخواه این امکان را به شما می‌دهد که متناسب با قسمتی از بدن که بیشتر درد را احساس می‌کنید، بتوانید دما را افزایش داده و دردها را تسکین دهید.اکثر این محصولات حتی یک تایمر هم دارند که می‌توانند تشک را به صورت خودکار خاموش کنند. به هر صورت، مزایای تشک برقی واقعا چیزی فراتر از یک کیسه آب جوش است!

پنج ماشین حساب برتر بازار در سال 1400

مزایا و معایب تشک برقی

کاهش درد مفصل و مشکلات مربوط به آرتروز را شاید بتوان مهم‌ترین ویژگی این تشک ها دانست. گرم شدن رخت‌خواب، بدن را در شرایط ایده‌آل برای عمیق شدن خواب قرار می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد تا با افزایش دمای نقاط مختلفی مانندی کمر و زانوها، به نرم شدن مفاصل و از بین بردن درد کمک کنید. وقتی جای خواب شما گرم باشد، از وسایل گرمایشی کمتر استفاده کرده و می‌توانید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید. علاوه بر این، خواب راحت باعث کاهش ضربان قلب شده و در نتیجه، استرس کمتری خواهید داشت. افزایش گردش خون و اکسیژن‌رسانی بیشتر به سلول‌ها هم از دیگر مواردی هستند که خرید تشک برقی را توجیه می‌کنند.

در مورد معایب، اگر تشکی را انتخاب کنید که رویه آن جنس خوبی نداشته باشد، گرم شدن تشک باعث تعریق شده و نتیجه‌ای معکوس را به همراه خواهد داشت؛ در این شرایط، تشک ساده‌تر هم آلوده می‌شود. مورد مهم دیگر، امکان آسیب دیدن المنت‌های داخلی و قرار گرفتن در معرض سوختگی یا برق‌گرفتگی است. اگرچه این مشکلات در تشک های باکیفیت و استاندارد کمتر است، اما گرم شدن بیش از حد تشک و عدم توجه به آن می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. همچنین برخی از تشک‌ها مصرف برق بالایی دارند که حتما باید به آن توجه داشت.

عوارض تشک برقی چیست؟

تشک های برقی شاید به خودی خود عوارض نداشته باشند و مهم‌ترین عیب آنها، امکان سوختگی باشد؛ اما برای افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شوند. مثلا در افراد مبتلا به دیابت، حساسیت به گرما و افزایش بیش از حد دما ممکن است به اعصاب محیطی آسیب زده و باعث ایجاد نوروپاتی در فرد بیمار شود. این تشک‌ها همچنین در این افراد باعث آسیب زدن به سیستم گردش خون خواهد شد.

5 نمونه‌ی بهترین پمپ آب خانگی

به توصیه پزشکان، خانم‌های باردار هم نبایند از تشک برقی استفاده کنند چرا که امکان افزایش دمای بدن وجود داشته و می‌تواند مسائل ناخوشایندی مانند سقط جنین را به همراه داشته باشد.

طرز استفاده از تشک برقی

فارغ از نوع، امکانات و قیمت تشک، اتصال دائمی تشک به برق در حین خواب به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود چرا که تحقیقات نشان می‌دهد دمای داخلی بدن با عمیق‌تر شدن خواب، کاهش پیدا می‌کند و گرمای دائمی می‌تواند این سیستم را بر هم زند.  بهترین شیوه استفاده از تشک برقی، این است که یک ساعت پیش از خواب، آن را به برق وصل کنید تا به اندازه کافی گرم شود و قبل از اینکه به رخت‌خواب بروید، حتما آن را از برق بکشید؛ این گرما احتمالا به اندازه‌ای خواهد بود که تشک شما زیر پتو تا صبح گرم بماند.

برند های برتر تولید کننده تشک برقی

تشک های برقی توسط بسیاری از شرکت‌های ایرانی و خارجی تولید و عرضه می‌شوند و خوشبختانه بسیاری از آنها گارانتی معتبری هم دارند. اگر می‌خواهید بهترین تشک برقی را متناسب با بودجه خود بخرید، حتما به برند آن توجه کنید. زیکلاس مد، بیورر، ایزی لایف، سوناجم و … را می‌توان از بهترین مارک های تشک برقی در بازار ایران معرفی کرد.

5- تشک آسیا الکتریک مدل سولو

تشک برقی آسیا الکتریک مدل سولو

[button color=”primary” size=”big” link=”https://affstat.adro.co/click/a147beeb-4ca4-4715-9e76-4fb2bb47f3a4″ icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده تشک برقی آسیا الکتریک مدل سولو در دیجی کالا[/button]

4- تشک بهتاب مدل T640

تشک برقی بهتاب مدل T640

[button color=”primary” size=”big” link=”https://affstat.adro.co/click/bdf85b97-a2ac-41fe-9772-78d5087e9407″ icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده تشک برقی بهتاب T640 در دیجی کالا[/button]

3- تشک زیکلاس مد مدل Zyk-4

تشک برقی زیکلاس مد مدل Zyk-4

[button color=”primary” size=”big” link=”https://affstat.adro.co/click/825534a0-757d-4b83-86e2-4c5b64e3191f” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده تشک برقی زیکلاس مد Zyk-4 در دیجی کالا[/button]

لذت دوچندان کوهپیمایی با عصای کوهنوردی | با 5 مدل برتر بازار آشنا شوید

2- تشک امسیگ EmsiG UE133

تشک برقی گرمایی امسیگ EmsiG UE133

[button color=”primary” size=”big” link=”https://ck.chavosh.org/click/3f0ac94c-45da-4172-9d76-e9b4e6d26f8c” icon=”” target=”false” nofollow=”false”]مشاهده تشک برقی امسیگ UE133 در پیلتن شاپ[/button]

1- تشک سوناجم مدل NANO-S120

تشک برقی سوناجم مدل NANO-S120

[button color=”primary” size=”big” link=”https://affstat.adro.co/click/8195fd62-6554-46a5-a520-2e613e1745ef” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده تشک برقی سوناجم NANO-S120 در دیجی کالا[/button]

3/5 (2 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا