محصولات برتر

5 بهترین دستگاه اندازه گیری اکسیژن خون + راهنمای خرید

دستگاه پالس اکسیمتر یا اکسیژن‌سنج که با نام‌های دستگاه اندازه گیری اکسیژن خون و دستگاه سنجش اکسیژن خون هم شناخته می‌شود، از پرکاربردترین وسایل پزشکی در ایران است. افزون بر آن‌که این دستگاه در کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها بسیار استفاده می‌شود، بسیار هستند کسانی که از این دستگاه در منزل برای خود و حتی کودکان استفاده می‌کنند، به‌ویژه در دورانی که کروناویروس شایع است. برای آن‌ها که نمی‌دانند پالس اکسیمتر چیست اشاره کنم که به‌واسطه‌ی دستگاه پالس اکسیمتر می‌توان میزان اکسیژن اشباع در سرخرگ را اندازه گرفت و همچنین از میزان ضربان قلب آگاه شد. اگر به هر دلیلی قصد خرید دستگاه پالس اکسیمتر یا دستگاه اندازه گیری اکسیژن خون را دارید، پیشنهاد می‌کنم با این نوشتار تا انتها همراه باشید. در ادامه با هم مروری بر 5 تا از بهترین دستگاه‌های اندازه گیری اکسیژن خون خواهیم داشت.

نکات مهم خرید دستگاه اندازه گیری اکسیژن خون

پیش از آن‌که با هم به سروقت بهترین پالس‌اکسیمترها برویم، بهتر است به‌شکل مختصر نگاهی داشته‌باشیم  به نکاتی که باید قبل از خرید پالس اکسیمتر به آن‌ها توجه داشته‌باشید .

ابتدا اشاره کنم که برای استفاده از دستگاه اندازه گیری اکسیژن خون باید انگشت سبابه یا حتی گوش‌تان را بین پروبِ دستگاه قرار دهید. در این شرایط، نورهای قرمز و مادون قرمز به انگشت یا گوش‌تان تابیده شده و به‌واسطه‌ی آن‌ها اطلاعاتی که لازم است توسط پروب دریافت شده و به دستگاه منتقل می‌شوند. سپس دستگاه محاسباتِ لازم را انجام می‌دهد و به شما اعلام می‌کند که میزان اکسیژن اشباع در خون چقدر است.

pulse oximeter

اما برای خرید باید به چند نکته توجه کنید. نخست آن‌که باید ابتدا با پزشک‌تان مشورت کنید که کدام مدل می‌تواند بیشتر به دردتان بخورد، هر چند که معمولاً پزشکان مدل انگشتیِ دستگاه اندازه گیری اکسیژن خون را پیشنهاد می‌کنند.

5 نمونه‌ی بهترین دزدگیر اماکن

دوم این‌که دقت دستگاهی که انتخاب کرده‌اید را باید مدنظر قرار دهید. دستگاه‌های پالس اکسیمتر دارای دقت یکسانی نیستند و برخی از این لحاظ عملکرد بهتری دارند. بدیهی است که هر چه دقت دستگاه بالاتر باشد، ارزش خرید بیشتری دارد.

سوم این‌که بهتر است از دستگاه پالس اکسیمتر، افزون بر میزان اکسیژن اشباع خون موارد دیگری را هم بخواهید. برخی از دستگاه‌های پالس‌اکسیمتر این توانایی را دارند که افزون بر میزان اکسیژن اشباع و ضربان قلب، اطلاعات دیگری از وضعیت بدن را به نمایش بگذارند، از جمله دمای بدن، مقدار کالری مصرفی و موارد این قبیل.

نکته‌ی دیگر آن‌که برخی از مدل‌های دستگاه اندازه گیری اکسیژن خون از سیستم هشدار برخوردار هستند که با مشاهده‌ی ارقام خاصی به بیمار هشدار می‌دهند. اگر فکر می‌کنید این سیستم هشدار می‌تواند برای‌تان مفید باشد، شاید بهتر باشد مدلی را انتخاب کنید که دارای سیستم هشدار است.

5 مدل بهترین دستگاه اندازه گیری اکسیژن خون

حال که مروری کلی بر نکات مهمِ پیش از خرید پالس اکسیمتر داشتیم، نوبت به آن رسیده که به بحث اصلی‌مان یعنی بهترین دستگاه‌های سنجش اکسیژن بپردازیم. دستگاه‌های زیر هر یک توانایی آن‌که رضایت‌تان را جلب کنند دارا هستند:

5- پالس اکسیمتر مدل Fs20P

پالس اکسیمتر مدل Fs20P

برای کودکان بهتر است از دستگاهی استفاده کنید که اختصاصی برای خود آن‌ها طراحی شده‌باشد. خوشبختانه دستگاهی که تصویرش را در بالا می‌بینید، پالس اکسیمتری است که برای کودکان طراحی شده و همانطور که می‌بینید حتی از لحاظ ظاهری هم با دنیای کودکان سازگار است و به این ترتیب احتمال آن‌که کودکان روی خوشی به آن نشان دهند زیاد است.

بهترین دوچرخه ثابت در بازار ایران: معرفی 5 مدل برتر

این دستگاه اندازه‌ای کوچک دارد و خوشبختانه چون وزن سبکی هم دارد، می‌توانید آن را در هر مکانی به همراه داشته‌باشید. ارسال سیگنال در این دستگاه به‌صورت دیجیتال انجام می‌شود.

[button color=”red” size=”medium” link=”https://affstat.adro.co/click/46d6e4bf-3c2a-4d3c-9460-8bdf2ae1f7c4″ icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده‌ی پالس اکسیمتر مدل Fs20P در دیجی‌کالا[/button]

4- پالس اکسیمتر چویسمد مدل MD300C2

پالس اکسیمتر چویسمد مدل MD300C2

اما دستگاه دیگری که می‌تواند انتخابی عالی برای خرید باشد، دستگاهی از برند مشهور چویسمد است. دستگاه مدل MD300C2 دستگاهی‌ست کوچک، زیبا و درعین‌حال مقاوم. این دستگاه دارای صفحه‌نمایشی OLED و رنگی‌ست و توانایی تشخیص و نمایش سریع میزان اکسیژن خون و ضربان قلب را داراست.

امکان استفاده از آن با باتری‌های نیم‌قلم، خاموشی خودکار پس از 8 ثانیه استفاده‌نکردن از دستگاه و دارا بودن تأییدیه‌ی FDA از ویژگی‌های شاخص این محصول برند چویسمد هستند.

[button color=”red” size=”medium” link=”https://affstat.adro.co/click/38044941-210b-4828-afe5-1e86ea4350cd” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده‌ی پالس اکسیمتر چویسمد در دیجی‌کالا[/button]

3- پالس اکسیمتر کونسانگ مدل C101A3

پالس اکسیمتر کونسانگ مدل C101A3

دستگاه اندازه گیری اکسیژن خون کونسانگ مدل C101A3 ارزانترین دستگاه سنجش اکسیژن خون از فهرست پنج‌گانه‌ی ماست. این دستگاه دارای صفحه‌نمایش OLED و رنگی است و بسیار سریع و دقیق وضعیت اکسیژن خون و ضربان قلب را به نمایش درمی‌آورد.

خوشبختانه این دستگاه هم از قابلیت خاموشی خودکار برخوردار است و بنابراین درصورتی‌که چند ثانیه از آن استفاده نکنید، برای جلوگیری از مصرف باتری به‌صورت خودکار خاموش می‌شود.

[button color=”red” size=”medium” link=”https://affstat.adro.co/click/e0d1ed01-500e-4623-b4d1-5b2b727ec6fe” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده‌ی پالس اکسیمتر کونسانگ C101A3 در دیجی‌کالا[/button]

2- پالس اکسیمتر جامپر مدل JPD-500E

پالس اکسیمتر جامپر مدل JPD-500E

در بالا اشاره شد که برخی دستگاه‌های سنجش اکسیژن خون از سیستم هشدار برخوردار هستند و بنابراین اگر فکر می‌کنید این سیستم می‌تواند به کارتان بیاید، بهتر است دستگاهی که دارای این سیستم است را انتخاب کنید. پالس اکسیمتر جامپر مدل JPD-500E چنین دستگاهی است.

با بهترین دستگاه جوش و اینورتر جوشکاری آشنا شوید + معرفی 5 مدل برتر

این دستگاه برند جامپر از سیستم هشدار و همچنین قابلیت خاموشی خودکار برخوردار است. خوشبختانه بسیار کوچک است و دارای صفحه‌نمایشی رنگی برای نمایش اطلاعات ضربان قلب و میزان اکسیژن خون است. کار با آن راحت است و می‌توانید به‌خوبی از قابلیت‌های آن برای آگاهی از میزان اکسیژن محلول در خون بهره ببرید.

[button color=”red” size=”medium” link=”https://affstat.adro.co/click/594a895f-492a-4619-8c80-5c3484a131b9″ icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده‌ی پالس اکسیمتر جامپر در دیجی‌کالا[/button]

1- پالس اکسیمتر اکیوریت ریشتر مدل Ri-Fox N 1905

پالس اکسیمتر اکیوریت ریشتر مدل Ri-Fox N 1905

بسیاری باور دارند که بهترین دستگاه پاس اکسیمتر موجود در بازار ایران همین محصول برند ریشتر است. این محصول آلمانی دقت و سرعت بسیار بالایی در نمایش میزان اکسیژن و ضربان قلب دارد، هرچند که قیمت آن هم بسیار بالاتر از محصولات قبلی است.

خاموش خودکار، باتری اضافه، شارژدهی بالای باتری، سیستم هشدار، صفحه‌نمایش رنگی و نمایش میزان باتری از ویژگی‌های شاخص این محصول آلمانی هستند.

[button color=”red” size=”medium” link=”https://affstat.adro.co/click/e92b2bdd-06be-4ff5-a6b6-35bbdaea0c08″ icon=”” target=”true” nofollow=”true”]مشاهده‌ی پالس Ri-Fox N 1905 در دیجی‌کالا[/button]

5/5 (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا